Sida 1 av 1
Re: E&L AKS74U: Demontering.
Postat: fre okt 17, 2014 8:40 pm
av Nuckel82
Nope bara vfc standarden som använder en sprint medan lct och e&l använder sig av 2 stoppskruvar istället. Hur TM håller ihop låda med pipa har jag ingen aning om...
Jag brukar hålla i lådan med båda händerna runt hoppen och pressa hårt på siktesblocket med tummarna då brukar den lossna men det sitter verkligen tajt så man behöver nog inte oroa sig för framtida glapp iaf
Re: E&L AKS74U: Demontering.
Postat: lör okt 18, 2014 10:08 am
av Nuckel82
Intern ser ut som en vanlig v3 box dock är skalet förstärkt framför och bakom cylindern. Cylindern är vanlig kina cylinder i mässing. Cylinderhuvudet är I plast med en oring. Pistong huvudet är I plast med en oring och har en typ svamp hatt sk silent typ. Pistongen är en lättad modell i plast där de 3 sista tänderna är i metall. Springguide är kullagrad och "konen" är i plast. Kugg som vanligt i stål är märkta med xyz. High torque motor med bra respons. Selectorplate känns som den är i lite för mjuk plast då den böjer sig lätt när man för den fram och bak. Nozzle saknar oring. Cut of leaver är lite högre än vanligt vilket medför en högra shimsning av sectorgear. Men överlag så känns det som en bra gearbox.
Re: E&L AKS74U: Demontering.
Postat: mån okt 20, 2014 6:20 am
av stelbent
Vad har bössorna för utg.hastighet ur kartong? Vill minnas att jag hört att någon av aktörerna i polen kan trimma ner på förfrågan innan skeppning..?
Verkar vara gedigna pjäser annars! Någon som har erfarenhet av guarder/rmw/inokatsu/lct i jämförelse för finish, stabilitet osv?