Fel med bössan

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
kalven

Fel med bössan

Inlägg av kalven »

Har ett lågt klickande från handtaget(där motorn sitter?) när jag trycker på avtryckaren men den avfyrar inte.
Det är 1200mAh 1,2V NI-MH batterier som jag kör med, det är de som kom med vapnet.
Problemet uppstod mitt under avfyrning av vapnet. Har inte stött hårt mot någon yta som skulle kunna ha förstört vapnet.
Det enda jag gjort hittils är att byta ut hop up gummit, så har inte pillat i den delen av bössan än.

Är en väldigt stor nybörjare till airsoften så ursäkta om detta är något simpelt fel :roll:

Tacksam för svar! :)

kalven

Re: Fel med bössan

Inlägg av kalven »

Oj glömde nämna bössan, här är den:http://www.taiwangun.com/en/replica-sc- ... earth-boyi

batteriet är fullladdat :/

kalven

Inlägg av kalven »

Majoren skrev:Nejdå, man behöver "bara" öppna boxen och lätta på fjädern.. bara är inte så bara om man är nybörjare. men kolla på lite youtube videos om hur du öppnar en scar och hur du öppnar en V2 låda. Känner du dig osäker kan du ju lämna in den till någon du känner eller till någon återförsäljare här i sverige.

Jag tror att Scar använder en Long motor. någon annan får bekräfta detta dock.
okok tack för alla svar ! :D

Majoren

Inlägg av Majoren »

Jag har aldrig varit utför detta... vad är egentligen anledningen att v2 boxar låser sig såhär? eller är det v3 och alla andra också? och vad är det som låser sig egentligen?
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Majoren

Inlägg av Majoren »

jaha, och reversal latchen håller den sen där då eller?
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Skriv svar