Har fått i min ägo en mindre hög RS-delar till AK. Handguards och sådant är lätt att modifiera, så där har vi inga problem.
Dock vad gäller pistolgreppen, och detta gäller trä, bakelit samt plum, är ju innanmätet lite för tajt för en airsoftmotor... De måste alltså gröpas ur, så att säga. Vilket verktyg är att rekommendera i denna situation? Borrmaskin med sliphuvud? Tvåhandsyxa, tuff oneliner och en jävla massa attityd? Morakniv och en norrlännings tålamod?
Mvh,
Verktyg för att modifiera RS pistolgrepp (AK!)
Verktyg för att modifiera RS pistolgrepp (AK!)
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Re: Verktyg för att modifiera RS pistolgrepp (AK!)
There can be only one.
Dreml.
Dreml.
Detta får kollas upp. Synd att någon av mina föreslagna metoder inte vill bära frukt - de var de enda jag hade till hands!
Ber att få tacka för informationen.
Ber att få tacka för informationen.
Om du kör approachen med tvåhandsyxa; lova att filma.
Jag insåg att jag inte hade någon tvåhandsyxa att tillgå. Det kanske kan ordnas med att man tar en liten yxa och tejpar upp på ett kvastskaft?
Provar detta tillvägagångssätt på något Dboys-grepp först :3
Provar detta tillvägagångssätt på något Dboys-grepp först :3
Jag tror inte att urgröpning räcker ärligt talat. Nu har jag inga trägrepp liggande, men de bakelitgrepp jag har är lika smala som motorn om inte smalare.
Finns inga RS Ryska pistolgrepp som passar över AEG motorer, tyvärr. Tror till och med att riktiga pistolgreppet är kortare än AEG också.
Utöver det så är vinkeln fel på AEG's, vilket ställer till det ytterligare.
Om det vore enkelt hade vi sett mer konverterade pistolgrepp på våra AK's men finns ett fåtal som har lyckats. Enklast är det med trägrepp.
Du måste dela greppet i två halvor, sen får du lov att ta bort material på insidan för att tunna ut väggarna.
Än så länge är det enkelt, men utöver det så måste du även "fylla ut" greppet så det blir bredare och det är sjukt svårt att få det snyggt, i alla fall med plum.
Trä är en annan sak.
Men som sagt, tyvärr är det väääldigt svårt att få det snyggt, har ett trägrepp som jag har jobbat på till och från ett tag nu, men enkelt är det inte.
Vet inte hur det ser ut med andra länder, men just Ryska grepp är nästan omöjliga att bygga om.
Utöver det så är vinkeln fel på AEG's, vilket ställer till det ytterligare.
Om det vore enkelt hade vi sett mer konverterade pistolgrepp på våra AK's men finns ett fåtal som har lyckats. Enklast är det med trägrepp.
Du måste dela greppet i två halvor, sen får du lov att ta bort material på insidan för att tunna ut väggarna.
Än så länge är det enkelt, men utöver det så måste du även "fylla ut" greppet så det blir bredare och det är sjukt svårt att få det snyggt, i alla fall med plum.
Trä är en annan sak.
Men som sagt, tyvärr är det väääldigt svårt att få det snyggt, har ett trägrepp som jag har jobbat på till och från ett tag nu, men enkelt är det inte.
Vet inte hur det ser ut med andra länder, men just Ryska grepp är nästan omöjliga att bygga om.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.
Cry havoc, and let slip the hogs of war.
Ja, smala är de. Dock verkar vissa bulgariska och polska bakelitgrepp kanske kunna vara tillräckligt breda med lite pyssel... Ögonmått, dock.
De var billiga som attan, så jag tog hem mest för att prova, framförallt då jag fick dem med handguards.
Ska prova att dela upp dem i mitten, har lite material från andra plum-delar bland annat som jag kan utöka mitten med. Om inte annat är det kul att pyssla lite...
I värsta fall får jag köra med AEG-motsvarigheter; LCT gör ganska snygga grepp. Worst case scenario kan jag ta ett sådant och putsa upp finishen lite.
De var billiga som attan, så jag tog hem mest för att prova, framförallt då jag fick dem med handguards.
Ska prova att dela upp dem i mitten, har lite material från andra plum-delar bland annat som jag kan utöka mitten med. Om inte annat är det kul att pyssla lite...
I värsta fall får jag köra med AEG-motsvarigheter; LCT gör ganska snygga grepp. Worst case scenario kan jag ta ett sådant och putsa upp finishen lite.