Hej, Jag undrar var använder man silikonolja ovh lubricant på sitt vapen? Var på Aeg och Gbb?
Tack På Förhand
Mvh Hoffa
Silikonolja och Lubricant frågor
Re: Silikonolja och Lubricant frågor
Beror på vad det är för vapen. Silikon olja fräschar upp syntetiska material som plast och gummi och det mesta kan behöva en dusch ibland eftersom plast gärna torkar och blir skört. Jag brukar använda det för att rengöra pipan och för att efterbehandla vid målning. Vanligast är nog packningar/o-ringar och hopupgummi. Till andra rörliga delar är antagligen symaskinsolja eller liknande bättre.
Lubricant är bara engelska för smörjämne. Vanligast är nog att man smörjer insidan av cylinder och gears. Vilken typ av fett/olja som är bäst till respektive del låter jag vara osagt. Men jag har tidigare använt Lithuim fett från biltema i gearbox utan strul, finns säkert bättre.
De flesta svenska ÅF säljer ett teflonfett för cylindrar som är ganska bra, liten vit burk vars namn undgår mig för tillfället.
Lubricant är bara engelska för smörjämne. Vanligast är nog att man smörjer insidan av cylinder och gears. Vilken typ av fett/olja som är bäst till respektive del låter jag vara osagt. Men jag har tidigare använt Lithuim fett från biltema i gearbox utan strul, finns säkert bättre.
De flesta svenska ÅF säljer ett teflonfett för cylindrar som är ganska bra, liten vit burk vars namn undgår mig för tillfället.
Lgt. Skalptagare
+1 för biltema Lithium fett
Kan även rekommendera Madbull Ultimate Silicone Oil/ GHK Silicone Oil.
Båda är trögflytande och är bra till cylinder, eller andra ställen där man vill att smörjet ska vara kvar, har även testat att endast använda sagda silikon i mitt fall GHK på min USP C så får vi se hur det funkar. Men när man mantlar hemma sprör sig manteln bra.
Kan även rekommendera Madbull Ultimate Silicone Oil/ GHK Silicone Oil.
Båda är trögflytande och är bra till cylinder, eller andra ställen där man vill att smörjet ska vara kvar, har även testat att endast använda sagda silikon i mitt fall GHK på min USP C så får vi se hur det funkar. Men när man mantlar hemma sprör sig manteln bra.
Min Affärsredovisning
ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story
jag kör med biltemas bromscylinderfett och det funkar till det mesta som behöver smörjas.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776
Tack För Svar