Dboys- M416, Vad bör bytas? Några Tips&Trix?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Dantheman
Inlägg: 194
Blev medlem: ons sep 12, 2012 10:05 pm

Re: Dboys- M416, Vad bör bytas? Några Tips&Trix?

Inlägg av Dantheman »

Tack för alla tips och råd! :)
Jo PEQ har jag haft en Dboys. Den höll dock väldigt bra efter jag gick lös på den med superlim :D
Jo det får bli en bra lite längre pipa framöver.
Men jag undrar lite över om det ändå inte kommer att gå med den kortare Prec pipan.
Det bör väl inte vara några problem med just längden?
kulorna lämna ju pipan hyfsat snabbt. sen är det ju bara några CM som skiljer sig.
Tänkt att köra utan utan pip förlängningen. :P
Ska plocka ut pipan och checka exakt längd. EDIT: Prec pipan är 220mm lång :) Pipan är 280mm lång på M416.. Det ska nog gå o köra med denna prec pipa! :D

Men vad jag skulle vilja ha lite förslag på är just, hög kvalitets internals. Såsom Pistonghuvud, cylinderhuvud.
och en simpel mosfet med burst, gärna med AB för runt 3-400kr ! Jag har använt mig utav Bigdragon grejer innan. Och dem är grymma IMO. Men jag hittar inte dom nånstans i sverige & jag vill köra lite andra märken:! :D
Jag har inte direkt jobbat med mosfets förr. Förutom igår när jag brände en redan bränd miini mosfet haha! :mrgreen: