Trasigt bakre sikte på AK

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Hippie

Trasigt bakre sikte på AK

Inlägg av Hippie »

Jag lånade ut min AK-105 till en vän. När jag fick tillbaka den så saknades bakre siktet samt tillhörande bladfjäder. Han kan inte hitta delen. Shit happens, tänker jag och ger mig på att beställa en ny.

Själva siktet hittar jag på de flesta kinesbutiker (Fast de är slut i lager just nu, brukar väl dock lösa sig), men bladfjädern står inte att finna. Iallafall inte när jag letat.

Någon AK-meckare som har en lösning på detta? Vapnet är av märket CYMA, om det påverkar utformning på något sätt.

Själva siktesdelen ifall någon är osäker på vad jag menar
Bild

grimm

Re: Trasigt bakre sikte på AK

Inlägg av grimm »

Det närmaste jag finner på rak arm som jag vet skickar till sverige är det här.. vet dock inte om bladfjädern är speciellt anpassad till det längre siktet eller ej.. Nån annan kanske vet.

http://soviet-military.com/product/rear ... ary-54-557

Hippie

Inlägg av Hippie »

Hm.. Fjädern är lik, men saknar 90-gradersböjen på slutet som låser fast den i kroppen. Kanske går att fixa till själv? Jag vet inte hur hårt härdade fjädrar är.

Danno

Inlägg av Danno »

http://aa-ok.com/ak-rear-sight-white-800-meter.html

Den lilla böjen ingår och funkar oftast bättre än AS version.

grimm

Inlägg av grimm »

aa-ok skickar dock inte till sverige.

Danno

Inlägg av Danno »

Jasså? När slutade företaget skicka hit? Jag beställde RPK magasin samt RPK sikte förra året och det gick alldeles utmärkt.

grimm

Inlägg av grimm »

Står klart och tydligt på flertalet ställen på deras sida att de inte skickar utanför staterna längre. När de slutade vet jag inte. Rätt länge sen iaf för jag ville beställa för närmare ett år sen. Icke sa nicke.

Skriv svar