M4 AEG magasin - Bra och dåliga

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Frost

M4 AEG magasin - Bra och dåliga

Inlägg av Frost »

Tänkte starta en tråd om vilka M4 AEG magasin som folk upplever som bra eller dåliga och där man kanske kan fråga om okända magasin om någon annan har provat, och med vilket resultat. Sökte och hittade ingen om det så därav denna tråd.

Jag har spelat med många olika magasin till mina M4:or.
Jag har provat Magpul PTS, Green Label, Mag, TM, CA, Dboys, G&P m.m.

* I min TM matade TM väldigt bra. Även Green Label gick väldigt bra i den. Inga problem med matning.
* I min Asia Electric Gun matade inga magasin bra innan jag "velcroade" magwellen. Sen gick alla bra. Plåt och plast.
* I min A&K M4 matar CA (130 bul) magasinen bäst. TM (68 bul) går inte alls lika bra i den. Även Green label och Magpul PTS funkade bra.
* I en Dboys som jag hade satt inga magasin bra. Dom lossnade lätt och matade dåligt.

Har någon provat Cymas M4 magasin? Bra eller dåliga?

JPLARSSON

Re: M4 AEG magasin - Bra och dåliga

Inlägg av JPLARSSON »

Jag spelar idag med en G&P m4 och upplever
att magpuls pts pmags är av rätta virket.
Vet att jag prövat MAG också vid något
tillfälle och blivit överaskad över hur bra de matade.

På tal om vilken m4 som tar vilka magasin så kan
jag bara säga att min gamla G&G m4 gr16, den
tog inga magasin. Maggen satt lösa som fan så
man fick tejpa. Prövade en hel hoper mag
men hittade inga som var bra till den bössan.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

PJ magasin matar bra i Dboys och PJ. ACM PMAG behövde jag slipa ner (maaaassor) innan jag ens fick i dom i magwellen saken som sticker ut på framsidan av magget tog emot magwellens kant. Sedan att dom behövde en löljig massa smörjning och break-in, och att de sedan fortfarande bara är en av dem som matar alls så skulle inte de vara mitt nästa val av mag direkt. Dboys Midcaps är också bra i dboys bössor
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

P&J (A&K) M4 med Dboys 70rnd mag. (Bössan är för övrigt det sämsta jag varit med om när det kommer till ALLT)
Magasinen glappar REJÄLT i magwellen. (Det gör även medföljande hi-crap)
2 varv eltejp runt maggen och velcro i magwellen löste problemet och de funkar bra.
Alldeles för mycket glapp för att jag skulle rekommendera kombinationen till någon annan. (Som sagt, bössan det e fel på)

Samma magasin passar perfekt i polarens G&G GF85 (AK5A) utan modifikation.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Jag kanske borde tilläga det där med att man behöver tejp för att maggen skall sitta i en PJ bössa sätt lite tejp längst bak i magwellen så borde maggen sitta, det gör mina i alla fall. Jag tyckar i övrigt att min PJ4 CQB presterar mycket bra och känns väldigt gedigen.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Skriv svar