Första vapen spikat, trim delar?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
mikedapsyke

Första vapen spikat, trim delar?

Inlägg av mikedapsyke »

Efter att ha läst runt på forumet så har jag kommit fram till att DBoys Scar-L blir mitt första vapen, mest baserat på recensioner jag har hittat som säger att Scar-L versionen är att föredra över Dboys Scar-H då där finns fler möjligheter till förbättring (trim).

Men i och med att ja då är ny inom AEG (bara haft standard fjäderdrivna för utseendets skull) så har jag ingen aning om var jag hittar de saker jag behöver för att förbättre Dboys Scar-L.

Behöver till exempel:

Byta ut plast bussningar mot metall (var hittar jag dessa och som passar)
Byta o-ringen på kolven (enligt recensionen en #14)
Hopup Bucking behövs bytas (står att systema är att föredra)
Shim job? vad nu detta är

och det lätta att helt enkelt olja in kuggarna i "motorn".

Tack på förhand

1 juli 2012, 13:09:

länk till recensionerna (nummer två har jag utgått efter)

http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... searchItem

ministry

Re: Första vapen spikat, trim delar?

Inlägg av ministry »

Den skjuter 115m/s vilket är bra. Det är inte bättre med högre - det enda högre m/s praktiskt gör är att du a) kanske inte får använda den på alla spel b) får ha ett jättelångt säkerhetsavstånd så att du får skaffa dig en sidearm...

Den är redan för stark för cqb som det är (vanligtvis).

Jag förstår inte vad brådskan att uppgradera den ligger - mitt tips är att plocka hem den om du vill ha den, och lek runt med den först. Spela ett par spel, och se vad du tycker känns viktigt att ändra på.

Skaffa vapnet, ett par midcap-magasin och ett LiPo-batteri (kan börja med ett 7,4v) till att börja med, och bygg på eftersom. Numera är det inte superskillnad på en billig kinaklon och en dyrare bössa. Faktum är att superbilliga Cymas interna delar utklassar dyra LCTs med flera mil, iallafall vad gäller Kalashnikov.

PTW aside, köper du dyrt köper du för extern kvalitet. Allt inombords kan bytas oavsett.

[edit]: För att ge dig ett exempel; jag har en bl. a. Cyma och en Dboys, båda olika Kalashnikovbössor. Jag har aldrig öppnat Cyman, inte bytt ut något på endera bössa alls, förutom externa delar. Jag kör med 11.1v-LiPo som sliter en del på bössorna men ingenting har krånglat alls, och då har jag bland annat tappat Cyman i vatten. De går väldigt bra, rappt, rakt och långt. Återigen handlar pris mångt och mycket inte om just prestation, men extern kvalitet. Iallafall inom AK-familjen.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

mikedapsyke

Inlägg av mikedapsyke »

Jo jag vet att vissa saker måste begränsas vid spel till exempel då utgångshastighet inslags kraft osv, tänkte mer på t.ex det med hopup så kulan får en bättre bana och inte skenar iväg efter ett x antal meter.
själva kraften i vapnet är jag faktiskt nöjd med, det är mest ROF, träffsäkerhet (avstånd) och alla delar som riskerar att slitas ut för snabbt som jag vill göra nått åt till exempel plast bussningarna

1 juli 2012, 13:53:

antar att detta batteriet funkar

http://www.combatzone.se/a2alipo74v1200 ... =245_84_86

appslapp

Inlägg av appslapp »

Scar L och Scar H är samma bössa intet, så båda går att trimma lika mycket. Så du kan välja vilken du vill där L eller H.
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Det batteriet funkar inte alls, för du tänker köpa det på combatzone. ;)
Köp ett sånt härhttp://www.taiwangun.com/batteries-and- ... ields.html och bespara dig problemen med att beställa från skitsidan combatzone
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

mikedapsyke

Inlägg av mikedapsyke »

Skönt att veta att båda går att trimma lika lätt, med tanke på att jag (för utseendets skäl) föredrar Scar-H :D
så känner att det blir den då haha

Så jag antar att combatzone är ett NoNo när det kommer till kvalité? haha

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Lycka till att hitta magasin till scar-h. Köp en scar-l och sätt i ett vietnam-m16 mag istället.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Frost

Inlägg av Frost »

Funkar inte m14 mag i en scar-h? Har för mig att jag såg m14/scar-h magasin nånstans.

Eadcruzher

Inlägg av Eadcruzher »

Svar nej. SCAR-H använder SR-25 magasin.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

mikedapsyke

Inlägg av mikedapsyke »

Vad svårt det skulle bli nu haha, då jag gillar hela utseendet på Scar-H mer då L versionen ser klumpigare ut.
Dock verkade jag hitta ett magasin som passar, men kan ju inte med säkerhet säga att det gör det.

Om man kollar på geväret så kan man se att magasinet ser ut som detta

Dboys M16A1 highcap
http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... atid=&cat=

Scar-H
http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... &orderno2=

Skriv svar