Koppla ljudenhet till bössan

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Something
Inlägg: 6
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:05 pm

Koppla ljudenhet till bössan

Inlägg av Something »

Det verkar ju finnas ett antal elektroniskt lärda människor på det här forumet och ni har säkert diskuterat detta innan (hittade inget vid googlingar m.m) men har ni någonsin testat att på något vis få till ljudeffekter i en bössa för att få lite mer realism i det hela?

Jag har fullständigt noll koll vad det gäller el, men jag tycker att det borde fungera att koppla en givare till avtryckaren som startar och stoppar in förinspelad ljudslinga med vad du nu känner att din bössa ska sjunga när den avfyras.

Närmaste jag kommit med google är denna manick
http://www.hyperdynelabs.com/products_elec_prSound.php


Eller är det helt enkelt inte värt det eftersom man inte komma kunna få något ordentligt tryck i ljude om man inte känner för att ha en hel sub nerstoppad i ryggsäcken med tillhörande batteri att driva schabraket?

Så vad tror ni? Kan det gå att få till på ett vettigt sätt som faktiskt bidrar till en roligare upplevelse eller kommer det bara låta fjösigt?

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Koppla ljudenhet till bössan

Inlägg av Acepalm »

Kommer bara låta fjösigt.

Du skulle behöva sjuka mängder decibel och mycket bra högtalare för att få det att låta något ens i närheten av bra.
Då tror jag mer på EBB vapen och att bygga någon mekanisk del som utsöndrar mer ljud än normalt.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Tornado
Inlägg: 11
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:31 pm

Re: Koppla ljudenhet till bössan

Inlägg av Tornado »


Something
Inlägg: 6
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:05 pm

Re: Koppla ljudenhet till bössan

Inlägg av Something »

Gas är väl trevligt men det är inte vad jag var intresserad av.


Acepalm: Ja det var väl ungefär vad jag trodde.

Meeeen om man pytsar ihop en pansarbil, smäller på en artilleri kanon och fyller pansarbilen med högtalare så kan det kanske bli kul?? :twisted:

Då har man lite plats att packa ordentligt med högtalare/slutsteg m.m Kommer nog låta trevligt inuti bilen i alla fall.

Så kan det vara, bara att bryta ihop och komma igen.

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Koppla ljudenhet till bössan

Inlägg av Acepalm »

Haha det vore fan ganska tufft ändå, bara man har batterier som pallar strömstyrkan ;)
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Kaospojken
Inlägg: 12
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:25 pm

Re: Koppla ljudenhet till bössan

Inlägg av Kaospojken »

Acepalm:Äh sånt är inga problem! Har en polare som till sin kompis student lyckades med något liknande(fast utan kanonen) genom att dra ihop två dieselaggregat för att få krämen att driva ett förbannat kraftigt ljudsystem om jag inte minns fel :P
"We've all been sorry, we've all been hurt. But how we survive, is what makes us who we are!"

nox_umbra
Inlägg: 126
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:03 pm

Re: Koppla ljudenhet till bössan

Inlägg av nox_umbra »

Det du skulle kunna göra är att sätta en högtalare i kolven eller på kolven beroende på hur det passar.
Då borde du höra lite mera realistiska ljud iallafall, kanske inte den effekt du tänkt dig.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

Something
Inlägg: 6
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:05 pm

Re: Koppla ljudenhet till bössan

Inlägg av Something »

Ja det är ju en tanke men inte riktigt vad man är ute efter. Hade varit förbannat fint att få till knallen i bössan så att alla hör den. Hsde gett gelt ny dimension på det hela.

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Koppla ljudenhet till bössan

Inlägg av Acepalm »

Förvisso hade det kanske inte varit så smidigt om man tänker på allmänhetens syn på airsoft.

Även jag skulle förmodligen ringa snuten om det ekade vapenknall ute i skogen ;)
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Robin040
Inlägg: 39
Blev medlem: tis maj 08, 2012 11:22 am

Re: Koppla ljudenhet till bössan

Inlägg av Robin040 »

Haha + 1! :lol:
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

Skriv svar