Är nybörjare och har fått problem med min G36a, hjälp!

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
920629

Är nybörjare och har fått problem med min G36a, hjälp!

Inlägg av 920629 »

Hallå allihopa! Är lite desperat då det är spel imorgon och jag vet absolut inte vad jag ska göra.

Jag är helt nybörjare inom allt det här med airsoft, men jag gillar det starkt! Så jag köpte en bössa helt enkelt. Köpte även en precisionspipa som jag installerade efter lite hjälp från youtube.

Det är såhär att nu med presspipan så känns det som att utgångshastigheten är något lägre och hop-upen verkar inte fungera mer alls. När jag har den på max så ger det knappt någon effekt alls. Har en skylt att jämföra med som jag brukar skjuta på från min balkong. Innan jag satte i pipan så träffade jag helt enkelt skylten om jag siktade på den. Den är kanske 35 meter bort. Nu måste jag sikta ungefär 1 meter ovanför för att träffa alls.

Detta beror väl antagligen på att hop-upen inte fungerar, antar jag. Så vad kan jag göra? Hur fasen får jag annars hoppen att funka?

Tacksam för svar

MVH

/920629

TwinkleDew

Re: Är nybörjare och har fått problem med min G36a, hjälp!

Inlägg av TwinkleDew »

Har du monterat spacern i hop-uphuset? Den kan ha ramlat ut medans du drog ur den gamla pipan. Den ser ut såhär http://www.airsoftgi.com/images/hopupspacr.jpg
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

superanders

Inlägg av superanders »

jag hade väldigt mycket problem med min bössa när jag satt i en ny pipa fick plocka isär det säkert en 6 ggr innan det låg bra med hopp gummit , dom verkar vara väldigt känsliga för om gummit ligger lite snett med en Micro meter då sket det sig totalt, har en jg g36c , då fick jag nästan samma resultat som du samt att kulorna drog åt höger,.... kunde skjuta runt hörn hehe

920629

Inlägg av 920629 »