Är nybörjare och har fått problem med min G36a, hjälp!

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
920629

Är nybörjare och har fått problem med min G36a, hjälp!

Inlägg av 920629 »

Hallå allihopa! Är lite desperat då det är spel imorgon och jag vet absolut inte vad jag ska göra.

Jag är helt nybörjare inom allt det här med airsoft, men jag gillar det starkt! Så jag köpte en bössa helt enkelt. Köpte även en precisionspipa som jag installerade efter lite hjälp från youtube.

Det är såhär att nu med presspipan så känns det som att utgångshastigheten är något lägre och hop-upen verkar inte fungera mer alls. När jag har den på max så ger det knappt någon effekt alls. Har en skylt att jämföra med som jag brukar skjuta på från min balkong. Innan jag satte i pipan så träffade jag helt enkelt skylten om jag siktade på den. Den är kanske 35 meter bort. Nu måste jag sikta ungefär 1 meter ovanför för att träffa alls.

Detta beror väl antagligen på att hop-upen inte fungerar, antar jag. Så vad kan jag göra? Hur fasen får jag annars hoppen att funka?

Tacksam för svar

MVH

/920629

TwinkleDew

Re: Är nybörjare och har fått problem med min G36a, hjälp!

Inlägg av TwinkleDew »

Har du monterat spacern i hop-uphuset? Den kan ha ramlat ut medans du drog ur den gamla pipan. Den ser ut såhär http://www.airsoftgi.com/images/hopupspacr.jpg
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

superanders

Inlägg av superanders »

jag hade väldigt mycket problem med min bössa när jag satt i en ny pipa fick plocka isär det säkert en 6 ggr innan det låg bra med hopp gummit , dom verkar vara väldigt känsliga för om gummit ligger lite snett med en Micro meter då sket det sig totalt, har en jg g36c , då fick jag nästan samma resultat som du samt att kulorna drog åt höger,.... kunde skjuta runt hörn hehe

920629

Inlägg av 920629 »

TwinkleDew skrev:Har du monterat spacern i hop-uphuset? Den kan ha ramlat ut medans du drog ur den gamla pipan. Den ser ut såhär http://www.airsoftgi.com/images/hopupspacr.jpg
Uhm, en sådan där har jag inte sett i min hop-up alls faktiskt. Har ingen aning om vad det är men det finns väl olika hop-up modeller antar jag och min saknar kanske en sådan bara.

Kalle

Inlägg av Kalle »

alla hopuper i alla g36or ska ha en sån. Annars funkar inte hopupen.
Där har du alltså ditt problem :)

Att utgångshastigheten känns lägre kan bero på att du förlorat lite tätning i hopupen i och med byte till annan pipa. Men det kan lätt spela en spratt när hoppen inte funkar så det behöver inte vara så att du förlorat utgångshastighet. Det är hopupen som gör mest för räckvidd och kulbana.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

I nödfall kan man ta isoleringen av en kabel i lämplig tjocklek, annars får man helt enkelt köpa ett nytt gummi. Spacer ingår alltid, iaf har det gjort det med alla gummin jag någonsin köpt. Alternativt kan man köpa en s.k "H-spacer". Finns hos de flesta butiker.

Utgångshastigheten påverkas av hur hårt hopupen är ställd. Ibland går den upp och ibland går den ner men den påverkas alltid.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

nox_umbra

Inlägg av nox_umbra »

Du kan ju även passa på att täta mellan pipan och hopupen nu när du bytt till en annan pipa.
här är en bra guide http://www.waf.se/forum/viewtopic.php?f=131&t=3564
920629 skrev:Har en skylt att jämföra med som jag brukar skjuta på från min balkong.
Hoppas inte du bor i ett hyreshus med grannar som kan se dig på balkongen.
kom nämnligen att tänka på den här tråden viewtopic.php?f=15&t=1437&p=13938&hilit ... det#p13938
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

920629

Inlägg av 920629 »

Tackar så mycket, sjukt vad snabbt jag fick hjälp! Förmodligen är det väl Spacern som jag tappat eftersom jag inte hittar den alls. Får göra en nödspacer av en kabel eller något.

Mitt enda problem nu är att få på spacern, vilket verkar vara svårt eftersom ingen bild på google visar var den finns... Kan någon förklara det så skulle mina problem vara över!

Tack på förhand

/920629

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Du får lossa på hjulet som du snurrar för att justera hopen. Under den sitter en plastbit under plastbiten sitter spacern.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

nox_umbra

Inlägg av nox_umbra »

Du har ju ett hål i pipan under gummit, spacern ska ligga mellan gummit (på hålet) och den lilla armen som pressas ner av hjulet.
lite knepigt att förklara med ord.
---------------------
Edit: gjorde en liten bild som förklarar lite bättre kanske
Bild
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

Skriv svar