funnit problem med min ICS

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
RescueTeam
Inlägg: 92
Blev medlem: lör jun 16, 2012 6:54 pm

funnit problem med min ICS

Inlägg av RescueTeam »

Fråga till alla kunniga:

När jag testsköt min ICS M4 pistol (omgjord till cqb bössa) så märkte jag att ibland så kim det lite flera kulor än vad man tryckte avmpå semi så var det ibland som om man hade burst funktion (nej jag har ingen mosfet installerad).. auto funkade det som det skulle..

Vad kan vara problemet?
Hårdvara: ICS M4 (ICS-29)
Internt: Orginal
Batteri: 11.1v LiPo 1300mAh...

Hoppas någon kan hjälpa mig med mina frågor...
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: funnit problem med min ICS

Inlägg av Xelley »

För starkt batteri utan mosfet skulle kunna vara ett problem.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: funnit problem med min ICS

Inlägg av JonathanRL »

Min spontana reaktion är att du borde pröva med ett 7.4 LiPo och se om samma problem uppstår där. 11 Volts har jag alltid ansett överdrivet för CQB utan Mosfet.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

RescueTeam
Inlägg: 92
Blev medlem: lör jun 16, 2012 6:54 pm

Re: funnit problem med min ICS

Inlägg av RescueTeam »

Har lite följd frågor som jag hoppas få svar på:
* Vad gör att ett 11.1 v LiPo ev orsakar detta problemet för motorn
* Om man vill ha ett 11.1 LiPo, spelar motorvalet någon roll? Vilken motor bör man då ha?
* Förutom skillnaden i volt tal mellan 11.1 och 7.4, vad är det mer för skillnad på dessa batterier som gör att motorn uppför sig si eller så?
*Jonathan, du skrev att du inte skulle ha ett CQB vapen med 11.1 LiPo utan Mosfet, kan du utveckla din tanke? Är det något speciellt med CQB vapen du tänker på?
* Om jag nu skall köra mosfet i min M4 pistol (nu med stock och ctr kolv, 60cm i total längd) vad bör jag köra för mosfet för att inte få detta problemet igen....

Mvh
R
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: funnit problem med min ICS

Inlägg av ohman »

Tjo,

Ett 11.1 orsakar inga problem för motorn, det 11.1 gör är att få motorn att snurra fortare, och framför allt få motorn att komma upp i hastighet fortare.

Min teori (kan inte komma på något annat sätt över hur det går till) är att när du kör 11.1 i din CQB-trimmade bössa så orkar motorn rotera kuggen ytterligare ett varv efter att strömmen brutits på sin kvarvarande rörelseenergi. Jag hade exakt samma problem på en CQB-bössa jag hade tidigare. Problemet försvinner med ett 7.4 (mindre kräm) eller en hårdare fjäder (större motstånd).

En mosfet med AB löser problemet genom att se till att motorn "bromsar" när din cut off lever säger till att den inte ska ha mer ström. Ytterligare en orsak att ha mosfet är att du skickar ganska mycket ström genom ditt switch assembly. Med en mosfet (som installeras ordentligt, dvs omlödning av elen) så skickas bara en svag styrström genom assemblyt och minskar (eliminierar?) därför sotbildning och dylikt på ditt SA.

Du bör titta på en mosfet med active break (AB).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar