Sprucken Gearbox

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Griffin

Sprucken Gearbox

Inlägg av Griffin »

Tja äger en G&G T4-18 (HK416). Jag bytte fjäder i bössan till en M120, lag även in ett mosfet nyligen. Då jag hade installerat mosfete så gick min motor sönder, å jag fick låna en Tokyo Maruis egen High Torque motor. Satte in motorn och sköt några skott på semi, inga problem, men när ja satte på serie eld å sköt så sprack främre delen av gearboxen. Läste att G&Gs gearbox inte klarar av 130 fjäder men skall gå med 120, så därför var jag lite förvånad. Nåväl till min fråga. Alltså nu ska ja då skaffa ny gearbox och undrar om ja bara kan skaffa en vanlig V2 gearbox? G&Gn hade ju blowback mekanism + en konstig vip framför triggern, som jag tror hade något med "safe mode" att göra.
http://cdn.airsoftsociety.com/forums/at ... es-058.jpg

ohman

Re: Sprucken Gearbox

Inlägg av ohman »

Ja, du kan köra på en vanlig v2 gearbox. Du tappar förstås blowback funktionen i så fall.

När du sköt så gjorde du det med kulor i va? Om du "torrskjuter" så tar gearboxen mycket mer stryk nämligen.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Paxz

Inlägg av Paxz »

Funkar med en vanlig V2 låda men du förlorar precis som Ohman säger blowback funktionen då. Det går dock köpa nya blowback boxar från G&G, kanske inte inrikes om du inte specialbeställer via en ÅF men de finns iaf.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Griffin

Inlägg av Griffin »

Jo jag torrskjöt å ja vet att det tar mera stryk då, men det var ytterst få skott å är ändå förvånad. Nåväl ska ändå ha bort blowbacken så. Men hur e de då med den där vippen som syns i bilden jag länkade?

Madbull Mike

Inlägg av Madbull Mike »

Du kan köpa en sådan här så behöver du inte oroa dig för att den spricker igen :)
http://www.popularairsoft.com/news/modi ... -gearboxes
Mina köpes annonser

Mina affärsredovisningar

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

ohman

Inlägg av ohman »

Vippen? Menar du säkringen? Den som hindrar avtryckaren från att gå framåt när du har bössan på safe? Den flyttar du över till nästa gearbox.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Griffin

Inlägg av Griffin »

Joo men de en annan som inte finns på andra V2 boxar. Äh nåja nog ska de väll gå att få ihop den :D Tack!

ohman

Inlägg av ohman »

Säkringen finns på v2 boxar? Ser inget konstigt med den?

Fearless

Inlägg av Fearless »

Ingen fara att torrskjuta en airsoftbössa. Den vikten och friktionen/motståndet i pipan/gummit våra kulor har gör varken till eller från i att bromsa fjädern innan den slår i cylinderhuvudet. Den påverkan kulan har på fjäderns anslagskraft är nog bara teoretiskt uppmätbar? Så torrskjutandet har inget med sprucken gearbox att göra.

Att folk är lite rädda för torrskjutande är bara en överlöpare från riktiga vapen då t ex när hammaren inte får slå mot en patron utan slår i huset istället och det kan ge lite skador i längden.
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

Skriv svar