Hej
Jag har precis tagit isär min första bössa, en VFX/Umarex 416 CQB, för första gången. Allt jag gjorde var att skilja på upper och lower receiver, men när jag skulle sätta ihop den igen så hade jag sådana problem att jag tog med den till Röda stjärnan i Stockholm. Dom kunde inte heller få ihop den. Efter många försök och fler svordomar så lyckades jag hur som haver få ihop den igen, men då funkar inte längre bolt catch release. Vad kan ha gått fel och vad skall jag göra för att fixa det?
Umarex/VFC 416: Problem med bolt catch release
-
Re: Umarex/VFC 416: Problem med bolt catch release
På högersidan av gearboxen sitter mekanismen för bolt catch releasen och på själva bolt catchen sitter det en "spak" som måste placeras rätt i mekanismen. Jag misstänker att något hamnat ur position så det varit i vägen när ni försökt få ihop bössan igen. Jag tror dessvärre att du måste montera isär hela mekanismen för att få det att funka igen. Har du tur så räcker det med att ta ur gearboxen ur lowern föra att para ihop delarna igen. Har du otur så kan den lilla fjädern som sitter på mekanismen utanför gearboxen hoppat ur. Jag hade gärna bett dig ta några bilder på hur det ser ut nu med bössan isär, men jag tror inte du är så glad i det nu när du/ni haft det så svårt att få ihop den tidigare.
Om du klarar dig utan bolt catch/release funktionen så kan du enkelt montera bort det annars. Jag tycker bara det är en onödig funktion på vanliga AEG's och brukar koppla bort den själv.

Om du klarar dig utan bolt catch/release funktionen så kan du enkelt montera bort det annars. Jag tycker bara det är en onödig funktion på vanliga AEG's och brukar koppla bort den själv.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
-
Re: Umarex/VFC 416: Problem med bolt catch release
Tack för snabbt svar! Skall pula lite mer nu när jag ändå är igång och se om jag kan fixa den.