Tråden för problem med utgångshastighet

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Tråden för problem med utgångshastighet

Inlägg av perlenbacher »

Mp40Johnny skrev:
fre jan 25, 2019 6:32 pm
Tjena! Jag undrar en sak. Jag har en Ak5c från G&G som gjorde ca 130 m/s original jag har nu bytt hop gummi och satt i en prec-pipa för att jag inte var nåt vidare nöjd med precisionen. Och detta hjälpte! Men nu när jag chronar bössan så gör den ca 110-113 m/s. Jag bytte tillbaka till orginal hop gummi men det hjälpte inte. Gummit jag bytte till var ett madbull röd med tillhörande nub som jag fortfarande använder. Tyckte detta med hastigheten var märkligt... Om någon har varit med om nåt liknande eller har nåt svar vore jag tacksam. Själv har jag ingen riktig aning. :roll: Tackar på förhand!
När du chronar ska du chrona med 0 Hop, Alltså nubben ska inte va i kontakt med gummit.
*Ligger nubben kvar under armen? Den ramlar lätt bort.
Låter förövrigt som det blev otätt mellan nozzle och cylinder.
*Trycker hophuset ordentligt mot nozzlen?
*sitter fjädern till hophuset kvar på piggen?
*är hopgummit tätat mot pipa? Teflontejp/tandtråd löser annars detta. Fetta in med lite silikonfett mellan gummi och pipa hjälper också.
*chronar du med samma kulvikt/kulsort? I samma ljus?
*har gummit pajat när du monterat dit och av?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Re: Tråden för problem med utgångshastighet

Inlägg av Oerlikon »

Är du säker på att bössan gick i 130 innan du började mecka?

Mp40Johnny
Inlägg: 2
Blev medlem: ons jan 09, 2019 7:15 pm

Re: Tråden för problem med utgångshastighet

Inlägg av Mp40Johnny »

Skall prova att chrona med 0 hop. Använder samma kulvikt och samma sort som när den gjorde 130. Har inte haft isär gearboxen så det känns knepigt att det skulle bli otätt pga det.

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Tråden för problem med utgångshastighet

Inlägg av Maercosh »

Hej, jag har en specna M4, med original cqb-fjäder(90fjäder?) skjöt den ca 0,8joule, man fick även med en starkare fjäder(110kanske?) som skjöt 1,2 joule. Jag vill upp till 1,6 joule och testade sätta i en 130 fjäder istället, till min förvåning stod joulen kvar på 1,2 (ca 86m/s med 0.32kulor)
Jag har provat stänga av hop för att se om det bromsade men det var inte problemet.

Original 170mm 6,05? innerpipa, original 1/4 portad cylinder.
Ska jag gå till en tight bore och 1/2 portad cylinder?
Skjuter i övrigt bra med max 1,5m/s diff emellan skotten

Edit: fjädern sitter med den tätt lindade sidan närmast spring-guide
Satt även i en 120 fjäder nu (tyvärr av annat fabrikat) och fick exakt samma utgångshastighet som 130

Skriv svar