Magpul Masada eller CA MP5SD
Magpul Masada eller CA MP5SD
Tjena!
Sitter lite i valet och kvalet för tillfället. Har gjort mig av med min älskade M4a och står nu inför ett nyköp.
Har möjlighet att antingen köpa en magpul masada och använda den både inne och ute, något som blir möjligt via dess system för fjäderbyte ELLER att köpa två MP5or och rigga en specifikt för utomhusbruk och en för inomhusbruk.
Har räknat lite på det hela och kommit fram till att det rent ekonomiskt blir ungefär detsamma i slutändan..
Vad hade ni föredragit?
Sitter lite i valet och kvalet för tillfället. Har gjort mig av med min älskade M4a och står nu inför ett nyköp.
Har möjlighet att antingen köpa en magpul masada och använda den både inne och ute, något som blir möjligt via dess system för fjäderbyte ELLER att köpa två MP5or och rigga en specifikt för utomhusbruk och en för inomhusbruk.
Har räknat lite på det hela och kommit fram till att det rent ekonomiskt blir ungefär detsamma i slutändan..
Vad hade ni föredragit?
Filthy Casuals
Vet minst och frågar mest!
"Only when a mosquito has landed on his testicles will man truly understand that every situation can be solved without violence"
"Only when a mosquito has landed on his testicles will man truly understand that every situation can be solved without violence"
Re: Magpul Masada eller CA MP5SD
Masadan alla dagar.
Haft två och skulle köpa en igen om jag lämnar PTW-träsket.
Haft två och skulle köpa en igen om jag lämnar PTW-träsket.
Inte ett dugg svårt val faktiskt. Masadan alla dagar.
I dont do karate, i do Ka - Razy!
Gud vad skönt att det verkar hyfsat enhälligt!
Nåt man bör tänka på med masadan? Köper en i originalutförande så när som på en smaskig infinity motor.
Körde 11,1 lipo i min förra bössa, men har hört att masadan skall prestera utmärkt på 7,4 så tanken är att gå över till det för att minska slitaget. Nån som har tankar angående det?
Har även tänkt införskaffa nån häftig p-mags variant till den, är det nån tillverkare som inte passar? Antar att magpuls egna passar bäst, men plånboken ogillar prislappen.
Nåt man bör tänka på med masadan? Köper en i originalutförande så när som på en smaskig infinity motor.
Körde 11,1 lipo i min förra bössa, men har hört att masadan skall prestera utmärkt på 7,4 så tanken är att gå över till det för att minska slitaget. Nån som har tankar angående det?
Har även tänkt införskaffa nån häftig p-mags variant till den, är det nån tillverkare som inte passar? Antar att magpuls egna passar bäst, men plånboken ogillar prislappen.
Filthy Casuals
Om du har 7.4 batteri hemma så är det ju bara att testa med det först och känna efter vad du tycker! 

How to win a war? Buy a Kalashnikov
Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801
Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801
Är det nån som vet huruvida masadan överlever längre bruk med 11,1?
Filthy Casuals
Snacka med Aggressor (stavning?) . Masada experter! 

I dont do karate, i do Ka - Razy!
Will do! Tack för tipset!
Filthy Casuals
-
Min masada klarade ett år av intensiv användning med 11,1 lipo utan några bekymmer.
Klarade av som i att den kraschade efter ett år, eller byggdes den om?
Filthy Casuals