Madbull (Noveske) NSR raiil, vad ingår?
Madbull (Noveske) NSR raiil, vad ingår?
Tjenare folket.
Lite förvirrad angående denna rail;
http://rsov.com/product.php?langId=1&cu ... 1&cateId=0
Det står "Handguard only", innebär det alltså att jag måste köpa en barrel nut separat? I det läget, var hittar jag en som passar mellan WE M4 och Madbulls NSR?
Lite förvirrad angående denna rail;
http://rsov.com/product.php?langId=1&cu ... 1&cateId=0
Det står "Handguard only", innebär det alltså att jag måste köpa en barrel nut separat? I det läget, var hittar jag en som passar mellan WE M4 och Madbulls NSR?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.
Re: Madbull (Noveske) NSR raiil, vad ingår?
Om du kollar på bilden så sitter det en barrel nut monterad och ja, du får med en sån.
Det är alltså en komplett handguard med nut och tillhörande skruvar.
Det är alltså en komplett handguard med nut och tillhörande skruvar.
Jag missade den helt på bilden, och tänkte då att iom texten kanske det inte ingår någon. Gott det!
Någon som vet om den passar på WE upper?
Någon som vet om den passar på WE upper?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.
Det enda jag kan säga är att min passar som en keps på min PTW.
Okej. Såvitt jag vet är ju WE och PTW till stor del kompatibla, så då bör det väl fungera.
Tackar för svar!
Om någon har något att tillägga så shoot, men jag känner mig ganska trygg med det nu.

Om någon har något att tillägga så shoot, men jag känner mig ganska trygg med det nu.
När jag köpte en Dytac urx till min WE m4 så fanns det en till marui och en till systema. Det va systema versionen man skulle ha enligt Dytac själva så ja, den kommer passa till 100%. Lägg upp bilder på härligheten sen:)
Har läst att det inte går att montera fast Madbulls Noveske NSR till WE M4 med tillhörande barrel nut. Madbull säljer en separat barrel nut (http://madbull.com/catalog/index.php?ma ... cts_id=258) till just WE. Jag har också funderat på att skaffa en NSR 9" tillsammans med en 7" Noveske barrel och KX3:an. Verkar som att det är svårt att få tag i dessa barrel nuts....
Att det alltid ska vara så j*vla mycket krångel. Så jahapp, tills man hittar en sån nut så blir det inget NSR då...
Edit: Slängde iväg en fråga till Madbull om när de förväntas släppas. Därför de är lite svåra att få tag på "Approval pending" på de
Edit: Slängde iväg en fråga till Madbull om när de förväntas släppas. Därför de är lite svåra att få tag på "Approval pending" på de

Vi får se. Beror på om jag får tag på en PTW i byte. Föredrar det. Annars blir det att fortsätta på detta bygge.
Lite off-topic men jag funderar på en ytterpipa från madbull noveske serien (8,5") och undrar hur man ska mäta innerpipan så att det passar bra, dvs att inget sticker ut. Mäter man hela ytterpipans längd (inklusive gängor och revieverfäste) eller lägger man till/tar bort ett par mm av ytterpipans längd?