Sida 1 av 1

AKS74U batterifel?

Postat: fre dec 13, 2013 11:01 pm
av Jonaspop
Hej!

Sköt lite med min bössa för en stund sen, sen tog jag en dusch och nu skulle jag skjuta igen men när jag lägger den i "skjutläge" så skriker bara batteriet, händer både på singel och full auto.
Några tips vad som kan ha orsakat detta? Har inte pillat på den innuti osv.

Har orginalbatteriet och har kollat med läskstång om det satt fast kulor i bössan och det verkar inte som det!

/hjälp

Re: AKS74U batterifel?

Postat: lör dec 14, 2013 12:20 am
av ohman
Batteriet lär väl inte skrika?
Har du testat justera motorinställningen? Om motorn sitter för långt ner kan den slira på kuggen, det brukar finnas en inställningsskruv under pistolhandtaget där du kan justera höjden. Testa och se om det gör någon skillnad.

Re: AKS74U batterifel?

Postat: lör dec 14, 2013 1:37 am
av Namboy
Har du frågat batteriet om det har ont? Låter hemskt. :(

Skämt åsido, som ohman skriver låter det som att det kan vara något med motorn. Det är med störst sannolikhet därifrån ljudet kommer. Det kan även vara så att batteriet är klent och inte ger
tillräckligt med kräm till motorn. En vild gissning, men man vet aldrig. :)

Re: AKS74U batterifel?

Postat: lör dec 14, 2013 2:33 pm
av Jonaspop
Tacksam för svar! Haha dåligt förmulerat av mig, var lite trött, självklart måste det vara motorn som "skriker"!

Hittar inget som tyder på en skruv som fixar detta! Läste på en annan tråd med en som hade en liknande grej med en M4 och då hade han en "juster-skruv" men jag hittar inget som tyder på en sådan!

14 december 2013, 16:39:

Har en V3 gearbox förresten!

14 december 2013, 16:43:

EDIT:

Lyckades lösa skiten, det var som ni sa, motorn måste ha "hoppat ned" och jag kunde inte hitta skruven. Men det visade sig att en liten insektsskruv satt i skruvhålet till pistolhandtaget så nu är det löst efter lite skruvande!

Re: AKS74U batterifel?

Postat: lör dec 14, 2013 2:48 pm
av Namboy
Under pistolgreppet ska det sitta en skruv; skruva loss denna så kan du ta av själva greppet och då ser du motorn i motorvaggan. På motorn/vaggans undersida ska det sitta en justerskruv där du
höjer/sänker motorn. Om inte det hjälper vet jag faktiskt inte vad det kan bero på... Kanske shimning som är knasig? Någon som är mer bevandrad än jag med gearbox-meck får gärna
rätta mig!