Uppgradera AK74

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Jonaspop

Uppgradera AK74

Inlägg av Jonaspop »

Tjena!

Är rätt ny med detta, råkade "glida in" på detta då jag såg att en polare brukade spela med G.A.S (Gävle Airsoft) och jag hittade min gamla pistol i garderoben.
Vi är cirkus 10 stycken som kör just nu, ofta i skog men vi har även tillgång till ett stort lagerområde som vi brukar köra på.

Här kommer dock frågan, vi spelar ofta i skog, och jag skulle vilja veta vad som behövs för att "uppgradera" min DBoys AKS74U så att den spikar 40m rakt utan att svänga/sjunka osv?

Somsagt är rätt ny på detta så.. Och ber om ursäkt om detta är fel sektion att posta i!

Paxz

Re: Uppgradera AK74

Inlägg av Paxz »

Om du bara är ute efter att bössan ska skjuta längre och rakare så är det en vettig precisionspipa och ett bra hopup gummi (och spacer) som gäller. Om du har en relativt ny AK modell från Dboys så bör resten av delarna i gearboxen klara trycket från en M120 fjäder. Det värsta som skulle kunna hända är att pistongen stryker med, men en ny sån kostar inte många kronor.

Chronar bössan runt 120m/s och om du har en vettig pipa och kör på 0.28 kulor så kommer din precision bli avsevärt mycket bättre.

Om du söker på forumet lite efter info om olika hopup gummin, spacers och pipor så kommer du få se mängder av rekommenderade prylar.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Skriv svar