Hade min g36cv ute och provade på semi. (aeg bössa). Plötsligt började den bara skjuta luft trots att magget ej va tomt. Tog ur magasinen och kollade ner i magwellen och i det lilla hålet satt en o-ring och blockerade. Tog bort den och satte i magasinet och kunde skjuta som vanligt igen. Blir inte klok på var den kommer ifrån. Någon som tror sig veta? Är ju orolig, brukar alltid ha otur med mina bössor.
Det är en Umarex G36CV aeg, originalutförande
Var kommer o-ringen ifrån?
Re: Var kommer o-ringen ifrån?
Kan vara från din nozzle. Är ingen expert på innehållet i just din g36 dock.
I dont do karate, i do Ka - Razy!
Ta en titt i pipen på din snabbladdare, troligen är det o-ringen som satt i pipen på den som hängt med en kula ut i magasinet.
Om de inte ändrat på designen för Umarex/Ares magasinbrunn finns ingen o-ring i den.
Om de inte ändrat på designen för Umarex/Ares magasinbrunn finns ingen o-ring i den.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
O-ring i en snabbladdare? öhh what?
Tror som xelley: oring från din nozzle.
Chrona bössan och se om den tappat m/s.
Om inte....kör som vanligt...
Tror som xelley: oring från din nozzle.
Chrona bössan och se om den tappat m/s.
Om inte....kör som vanligt...
O-ring i snabbladdare:

Är inte helt hundra på att Umarex har o-ringar i sina standardnozzlar. Men eftersom den gick bra att skjuta med, efter att o-ringen var borttagen, så betvivlar jag att den kommer från nozzle oavsett. Värt att kolla i vilket fall.
Har hänt mig två gånger nu att den lossnat och slunkit med ner i magasinet vid laddning, numera är den borttagen permanent vilket gör att den ibland tappar en kula eller två. 
Är inte helt hundra på att Umarex har o-ringar i sina standardnozzlar. Men eftersom den gick bra att skjuta med, efter att o-ringen var borttagen, så betvivlar jag att den kommer från nozzle oavsett. Värt att kolla i vilket fall.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
-
O-ringen passade i snabbladdaren. Hoppas det är där den ska sitta.