Val av optiskt sikte

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Snowman

Val av optiskt sikte

Inlägg av Snowman »

Hej!
Har ett litet eminent problem. Jag är ute efter ett förstorande sikte men vill fortfarande ändå ha en rödpunktsfunktion samt att den ska vara i slim design. Med slim design menar jag som ett T1 sikte eller som ett av de första vietnam kikarsiktena :)

Det ska sitta på en m4:ish med 14,5 tums pipa.
Har ni gott folk något bra tips och det får gärna vara repro så länge det är av bra kvalité.

Mvh
Johan
Umeå Airsoftförening
Play hard, play safe and never forget to have fun.

Krille

Re: Val av optiskt sikte

Inlägg av Krille »

Ett T1 eller Eotech med magnifier? :) går ju att ta bort den toklätt om man bara vill ha

Ev Spectre DR med rp ovan.

ohman

Re: Val av optiskt sikte

Inlägg av ohman »

Vietnamsikten finns som repro, om du vill kan du kombinera dessa med ett offset-rail och ett docter på sidan om så har du både rödpunkt och kikare utan att behöva springa omkring med några enorma klumpar på bössan. Annars är ju short-dot sikten både populära och ganska snygga tycker jag.

Se Marlins vackra Scar för exempel på hur det kan se ut: http://s305.photobucket.com/user/MarLin ... 2.jpg.html
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar