[Fixat] Ett eventuellt problem.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Lampknapp

[Fixat] Ett eventuellt problem.

Inlägg av Lampknapp »

Hallå!

Jag hade lite tråkigt tidigare idag och bestämde mig att plocka isär min G&G M4A1 lite lätt, mest för att kolla runt lite och om den såg okej ut inuti (är ny med airsoft btw).

Det är inget som är trasigt och inget som jag hett sönder, men när jag skruvade bort motorn upptäckte jag att det fans en del finkornigt kopparspån bak på och på sidorna av motorn. Detta gjorde mig aningen orolig ifall det är nått som är knas med motorn eller om det kommer dyka upp nått problem inom en snar framtid.

På grund av detta tänkte jag tänkte fråga här och se ifall det anses som ett problem eller om jag inte behöver oroa mig. Jag skulle bli väldigt tacksam ifall jag kunde få ett svar så fort som möjligt :)

Mvh. Arne
Senast redigerad av 1 Lampknapp, redigerad totalt 0 gånger.
"If I had the money, I'd be poor by now" -The Airsofter

Friendship is like peeing on yourself: Everyone can see it but it's only you who can feel the warmth that comes with it.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: Ett eventuellt problem.

Inlägg av Twist »

Sannolikt är det inga problem. Partiklarna kommer förmodligen från motorn och det är ganska normalt att det blir lite damm när man kör in en motor. Egentligen borde väl tillverkarna köra in motorerna innan de monterar dem men det gör de inte.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Jonas

Inlägg av Jonas »

Håller med föregående talare här :-)

Ifall du fortfarande är orolig, montera lös motorn och försök se att det inte är en utav kablarna som ligger och skaver mot motorn. Isåfall kan det vara bra att antingen lämna in bössan och få kablarna utbytta, eller eventuellt göra det själv, om du känner dig manad till någonting sånt.

Men mest troligt är det som Twist säger.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Kan vara värt att kolla faktiskt. För att se om motorn skaver på en kabel så får man skruva av pistolhandtaget och titta in i hålet där motorkuggen går in i gearboxen. Kablarna passerar förbi undersidan av hålet om vapnet ligger på sidan med pipan åt vänster.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Lampknapp

Inlägg av Lampknapp »

Det fanns inget koppar spån på framsidan motorn utan på baksidan (vid kabel anslutningarna) så jag tror knappast att det kan vara det som är problemet.
Jag tyckte det lät ganska logiskt det där med att det är från ikörningen av motorn.

Men tack ändå, känns skönt att det inte var några problem iallafall. :)
"If I had the money, I'd be poor by now" -The Airsofter

Friendship is like peeing on yourself: Everyone can see it but it's only you who can feel the warmth that comes with it.

Skriv svar