G&G HK416 magasin

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Griffin
Inlägg: 33
Blev medlem: mån sep 09, 2013 9:38 pm

G&G HK416 magasin

Inlägg av Griffin »

Tja. Är det någon som har någon erfarenhet, eller bra förslag på magasin till en G&G HK416? Skulle vilja ha lite annorlunda (alltså inte vanliga stanag mags). Pmags e väldigt snyggt men tyvärr passar inte alla till HK416, bara typ de nyare modellerna, å de för dyra. Emag går ej heller för de finns bara i svart, söker något i desert/tan. Så alltså finns det förslag på midcap desert/tan magasin till G&G HK416?

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: G&G HK416 magasin

Inlägg av Namboy »

Vanliga STANAG i plåt + tan/cb sprejfärg = win! Dessutom får du en riktigt snygg slitning på färgen allt eftersom du använder grejerna. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Griffin
Inlägg: 33
Blev medlem: mån sep 09, 2013 9:38 pm

Re: G&G HK416 magasin

Inlägg av Griffin »

"Inte Stanag, som jag redan skrev" Finns de faktiskt inte något annat alternativ?

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: G&G HK416 magasin

Inlägg av ohman »

Denna + vilka magasin du vill?

Frågan är vad du vill ha för magasin. Det är väl PMag, EMag, Stanag, korta Vietnam Magasinen eller möjligen PDW-mag som finns. Precis som du påpekar ovan så kan PMag vara luriga att få i utan modifikation (dock krävs det inte så mycket filande på läppen fram för att de ska glida i fint.

I övrigt är det väl C-mag (dvs trummagasin) som är ditt sista alternativ?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

1mpulseS0D
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:37 pm

Re: G&G HK416 magasin

Inlägg av 1mpulseS0D »

Som Ohman sa så kan man ju måla vilket mag som helst! Köp ett gäng emags annars och måla dem! Borde bli snyggt.

Krille
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm

Re: G&G HK416 magasin

Inlägg av Krille »

Pmag går att ordna med att slipa bort den lilla "flärpen". Gjorde så på samtliga Betaproject magasin när jag gjorde misstaget att inte köpa EMag.. Och funkar finfint!
Bild

Griffin
Inlägg: 33
Blev medlem: mån sep 09, 2013 9:38 pm

Re: G&G HK416 magasin

Inlägg av Griffin »

Om jag skaffar Emag så borde de ju passa till bössan. Men de har ju endå samma "flärpen" som krille skrev om, så hur kan de då passa?

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: G&G HK416 magasin

Inlägg av ohman »

"Flärpen" sitter längre ner på emag än pmag. Det är det enda problemet med pmag, annars passar de med rakt av i en 416.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: G&G HK416 magasin

Inlägg av Genocide »

E-mag passar inte i en g&g 416 om du inte antingen filar på maggen eller filar lite i magbrunnen.

Jag filade magbrunnen. Skitmjuk aluminium!
Tog kanskr 5 min totalt...
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: G&G HK416 magasin

Inlägg av ohman »

Men, är inte emag gjorda för 416?
Vad beige att de inte glider in direkt i så fall... :roll:

Så sammanfattningsvis är det alltså så att inget annat än standard Stanag eller VN-mag passar direkt i en 416?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar