Köpa vapen, vad tycker ni om dessa?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Masteryopa

Köpa vapen, vad tycker ni om dessa?

Inlägg av Masteryopa »

Tjenare. Jag har spelat airsoft ett antal gånger men har använt mig utav vapen av de som varit där. Det har varit skit kul och efter ett långt tag så är det dags att skaffa ett eget vapen. Några av kompisarna rekommendera ''ehobbyasia.com''. Dock så är problemet att dem har så OTROLIGT många vapen och jag är inte en expert på vapen så jag vet inte vad som är bra eller dåligt. Dessutom är ju leverans tiden lång... Jag kollade istället runt på vapenbutiken och rödastjärnan. Jag vill köpa ett vapen av kvalité, inte ett dåligt plast vapen! Det ska hålla länge, skjuta där jag siktar och ha en bra utgångshastighet!

Efter att ha kollat runt på ett antal vapen så har jag hittat en favorit men också ett antal andra val. Jag tänkte länka vaperna här och se vilket ni tycker är bäst! Era åsikter är stort uppskattade!

FAVORITEN (just nu) : http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=14226

Andra val utav vapen :

1. http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... bine-24897

2. http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... -cqb-23134

3. http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... stem-22932

Jag tänker köpa ett scope till vapnet så att jag kan se längre också. Men vilket utav dessa vapen har bäst kvalité och tror ni skjuter bäst och varför? TACK FÖR HJÄLPEN!

andersbe

Re: Köpa vapen, vad tycker ni om dessa?

Inlägg av andersbe »

Hej,
Har du haft möjlighet att läsa viewtopic.php?f=117&t=496 , den tråden innehåller mycket bra information inför köp av första bössan.
Berget14 - Ranger
MERCS12 - Bamse Green Leader
Inferno Games - The Bear Tribe
Berget15 - Ranger (Juni 2017)
Black Ops 8 (Juli 2017)

Mobile Infantry 6 - H.A.T.A.L (Sep 2017)
Black Ops 8 (Nov 2017)

Masteryopa

Inlägg av Masteryopa »

Jag har kollat på den men aldrig orkat hela... Det är en så otroligt stor tråd... Jag förstår att det är en väldigt bra tråd... Jag har läst mycket utav den, ska se om jag kan läsa resten.... Men finns det inget sätt jag kan se vilket av dessa är mest prisvärt? Eller är någon av dem en dålig klon? Behöver bara lite respons på förslagen.

Speciellt ''favorit'' vapnet

EDIT: Okej jag har läst inlägget som gäller just det jag tänker köra och det viktigaste jag hittade var att innerpipan skall vara ca 250-500mm lång. Då är frågan.. På favorit vapnet (länken ovanför), är det möjligt att köpa enskilda innerpipor från butiken som jag kan byta ut? Favorit vapnets innerpipa verkar vara lite kort. Kan jag byta ut den till en längre?

Mason

Inlägg av Mason »

Ja vad vågar man säga..
Det känns lite sådär när det finns matnyttiga trådar och guider som ignoreras pga lathet.
Du har just nu 4 trådar du startat som handlar om samma saker. Varför inte sätta sig ner och bara läsa igenom forumet i en vecka?

Svaret på frågan är Ja. Du kan byta innerpipa till annan AEG pipa. Det viktiga är att det är AEG och ingen GBB eller annat. Sen hur det "skall" vara finns det olika tankar och idéer om. Säger inte att 250-500mm är fel, säger dock att du kan läsa och finna andra svar på vad som äger.
Sen bör du överväga om du vill ha en längre innerpipa på ett vapen med så kort ytterpipa. :)

nisse

Inlägg av nisse »

#1 och #3 suger, det grundar jag på personlig erfarenhet
"Ninjas came with lions"

stelbent

Inlägg av stelbent »

Har du hittat något som du faller för så köp skiten! Du kommer köpa fler i framtiden ändå.

varför inte gå in på säljes här på forumet och hitta en vettig till ett billigt pris? Eller orkar du inte ansöka om tillgång?

ohman

Inlägg av ohman »

När det gäller piplängd så är det en hel vetenskap. Enligt egen erfarenhet så är inte längden det väsentligaste, utan kvaliteten på pipan samt hop up och gummi. Jag har haft bössor med väldigt korta pipor som skjuter bättre än avsevärt mycket längre varianter (hade en G36C som var på gränsen till magisk). Men i alla fall, ta en titt här och läs igenom den första posten så bör du bli lite klokare när det gäller pipor och dess längder.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar