Trimma en G&G HK416

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Griffin

Trimma en G&G HK416

Inlägg av Griffin »

Tja, är lite ny med trimmning av vapen och så. Har inte så mycket erfarenhet av vad som är bra delar i en gearbox.
Det är så att jag har en G&G HK416 som ja skulle vilja trimma. Den ska chrona ca 120-130ms alltså en 120M fjäder visst? Det jag nu undrar är, vilka andra delar måste jag byta för att den skall kunna fungera bra? Helst bara de delar som jag verkligen måste byta.

Sane

Re: Trimma en G&G HK416

Inlägg av Sane »

Det räcker med bara fjädern (M120). Folk byter fler delar för att göra deras bössor mer driftsäkra, men många bössor klarar av M120 utan att man behöver byta ut något alls. Dock ska du ha i åtanke att något kommer att gå sönder så småningom. Du kan till exempel byta ut pistongen mot en med fler ståltänder, men det leder till att kuggen kan ta mer stryk. Cylinder, pistonghuvud, cylinderhuvud och nozzle byter man ut för att göra gearboxen tätare, men det betyder inte att originaldelarna gör jobbet dåligt. Själv tycker jag att det är onödigt att byta ut fullt fungerande delar (förutsatt att det inte är en TM eller någon bössa som är känd för dåliga delar) om det inte behövs. Med det menar jag att det är mer ekonomiskt och mindre slösaktigt att bara ha kvar originaldelarna och sen byta ut dem när något går sönder, men om driftsäkerhet är prio 1 så är det givetvis en bra idé att byta ut allt på en gång. Dock vill jag påpeka att om man siktar på högre trim eller vill ha hög rof så är det en bra idé att byta ut kuggen (eller motorn) mot hi-torque- eller hi-speed-delar.
AUK

Skriv svar