Problem med JG AK47 spetsnaz/beta efter pipbyte

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Martin_Gustafsson

Problem med JG AK47 spetsnaz/beta efter pipbyte

Inlägg av Martin_Gustafsson »

Bytte pipan på min JG AK47 Spetsnaz till en precisionspipa. Sen när jag skulle provskjuta bössan så hände ingenting, motorn i handtaget knakade. Efter några fler tryck på avtryckaren så släppte knaket och bössan sköt. Emellanåt börjar det knaka igen och inga skott skjuts. Samma sak där också, efter några tryck drar den igång igen och man kan i vissa fall skjuta flera magasin innan det händer igen. De första 5-10 skotten efter knaken har mycket lägre utgångshastighet och det ser mer ut som dom puttas ut ur bössan snarare än att de skjuts iväg.

Vill poängtera att detta var första gången jag hade isär en AEG. Bytte bara pipa och hop-up gummi, allt annat är original. Allt gick bra, följde en bra och tydligt youtube-video. Kan jag ha gjort något fel? Eller kan en motor inte "palla" en ny, bättre pipa? För övrigt är jag väldigt nöjd med min uppgradering, den skjuter pricksäkrare och jag vill tycka att kulan har lite större utgångshastighet.
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Skepparn

Re: Problem med JG AK47 spetsnaz/beta efter pipbyte

Inlägg av Skepparn »

Jag tror att du monterat gummit jättesnett så att du får pipstopp. Pipstopp är i varje fall förmodligen anledningen. Pistongen fastnar för att din cylinder/pistongkombo är så tät, och då orkar inte motorn.
Jobbar på Röda Stjärnan

frange

Inlägg av frange »

Är det pipstopp så ska du INTE skjuta mer förräns du fixat det! Däremot ska du vara glad över att inte pistong eller drev gått åt skogen, det blir EN DEL press på tänderna vid pipstopp och blir inte bättre när motorn jobbar för fullt för att tvinga dem framåt! Tänk dig att springa in rakt i en vägg och sen backa och försöka springa igenom väggen gång på gång igen...
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Welle

Inlägg av Welle »

Vilket gummi stoppade du in? Har upplevt att vissa gummin, tex guardes genomskinliga är lite fetare och om det är för torrt orsakar jute det du upplever och skepparn beskriver, pipstopp.

Dubbelkolla gummit igen och smörj med siliconspray
Lite finare, lite bättre

Martin_Gustafsson

Tack för alla svar. Det ni sagt om gummit verkar stämma överens med mitt problem. Glömde säga att vid vissa tillfällen så skjuts ut ca 5 kulor i en salva i typ 30ms. Så det verkar som att kulor samlas pga gummit. Men ska jag bara dränka gummit i silikonspray? Eller ska jag tänka på nåt annat också? Kan man spraya för mycket liksom?
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Nej, du ska ta isär och sätta ihop det ordentligt. Kladda inte ner hophuset med nåt.
Jobbar på Röda Stjärnan

Welle

Inlägg av Welle »

Gör så här; torka rent ytan där gummit sitter på pipan, torka insida av gummit. Trä på gummit, sprya siliconspray på gummit i typ 1/2 sekund, lika mycket i hophuset där gummit ska in. Detta för att pipan med gummit ska glida in lätt och undvika att gummit hamnar i fel position.
Ev kan en del av gummit sticka fram där låsklacken sitter , klipp då av gummit nån mm.

Torka sedan rent allt och smörj sedan lite; en dutt siliconspray från det håll nozzeln går in i gummit!
Om kulorna får en galen spridning (pga för mycket oljs i pian) torka då med läskstång
Lite finare, lite bättre

Martin_Gustafsson

Tack för alla grundliga svar (om en halvdann kinabössa :P). Ska fixa bössan o rapportera hur det gick så fort jag är hemma från greklandssemestern.
Mina affärsredovisningar

Martin_Gustafsson

Har börjat pilla med bössan igen. En polare till mig sa att jag skulle kolla motorn innan jag tog mig an gummit igen. Så det gjorde jag. När jag har motorn bortkopplad från gearboxen så att den kan "arbeta" fritt så händer exakt samma sak. Den knakar och rör sig inte. Jag är som sagt inte bra på det här men nu känns det ju som att de nåt konstigt med motorn! vad göra? Ny motor?
Mina affärsredovisningar

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Troligtvis har du laddat batteriet så det är motorn det är fel på. Köp en ny motor. Elements motorer brukar vara att föredra.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Skriv svar