mitt sniperprojekt slutade fungera efter 4 testavfyrningar med nya m155 fjädern. Gick klockrent och sedan slutade den bara fungera. Har trippletorque gear, stålbussningar, välshimmad, AWS stealth mosfet. 11,1v lipo.
Vad kan tänkas vara galet? motorn verkar inte ha brännt, provade att dela gearboxen och det gick fortfarande inte att köra den, plockade även ur motorn och provade med en annan, inget liv. Känns som det är mosfeten som gett upp.
ICS M4 slutade fungera.
Re: ICS M4 slutade fungera.
Det låter väl rätt troligt att det är mosfeten som gett sig. Men du skulle kunna testa motorn i en annan bössa om du har för att utesluta det, samt givetvis kolla alla kablar så du inte har ett brott någonstans.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Ganska enkelt att kolla om man har en multimeter. 
Bara o se ifall det kommer fram någon ström till motorn.
Om inte kolla ifall det kommer ström till sa.
Kolla att du har ström i batteriet också. Väldigt många som missar det även hos rutinerade airsoft mekare.

Bara o se ifall det kommer fram någon ström till motorn.
Om inte kolla ifall det kommer ström till sa.
Kolla att du har ström i batteriet också. Väldigt många som missar det även hos rutinerade airsoft mekare.

Koppla ur batteriet och vänta ett par minuter, vad kör du för styrka på batteriet?
RPK user
Вы видели мою гранату?
Вы видели мою гранату?
Får testa det, 1200mah 25/50C
10 oktober 2013, 14:01:
Kollat nu, ingen spänning till motorn. Har inte tid o kolla resten, får göra det när jag har tid att plocka isär bössan. För säkerhets skull har jag beställt en ny mosfet, enklaste enkla modellen: Gate PicoSSR 2 Mosfet http://www.rodastjarnan.com/airsoft/gat ... sfet-25449 Någon som har erfarenhet av den?
10 oktober 2013, 14:01:
Kollat nu, ingen spänning till motorn. Har inte tid o kolla resten, får göra det när jag har tid att plocka isär bössan. För säkerhets skull har jag beställt en ny mosfet, enklaste enkla modellen: Gate PicoSSR 2 Mosfet http://www.rodastjarnan.com/airsoft/gat ... sfet-25449 Någon som har erfarenhet av den?