Miljökulor eller "vanliga" kulor

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Lolzer

Miljökulor eller "vanliga" kulor

Inlägg av Lolzer »

Vet inte om denna tråd ligger fel om den gör det får ni gärna flytta den till rätt plats.

Okej nu har jag en lite fundering här. Jag har en AEG och en kompis till mig har också en AEG. Han kör med miljökulor ohc jag kör med "vanliga" kulor. Problemet som han säger sig ha med sitt vapen är att hans kulor går långsammare än mina. Jag vet också att hans miljökulor fastnar i hans vapen.

Här är min fråga då. finns det några miljökulor som inte fastnar i vapnet och presterar lika bra som "vanliga" kulor?

Ps. Jag har också hört att miljökulorna torkar ut ett vapen mer än vanliga kulor gör, skiljer sig detta från olika märken?
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

maximillian

Re: Miljökulor eller "vanliga" kulor

Inlägg av maximillian »

Det är skillnad på märke på bössa, märke på magasin, märke på kulor samt vikt på kulor.

Man kan ta två bössor med samma "innehåll" av samma märke och modell och få två olika resultat....

Personligen köra jag Green Devil Bio i båda mina bössor och i min picka, toppen resultat på alla tre.

Kan det vara så att Era bössor har olika utgångshastighet?Olika kulvikter? Olika magasin ( märke o sv )?

Kulor är ju ett ständigt diskussions ämne, vissa funkar klockrent för en del och helt kasst för andra, men som med allt finns det bättre och sämre dvs vissa märken funkar generellt bättre i fler typ av bössor, medans vissa märken har en tendens att funka dåligt i fler olika bössor.

På punkten om att miljökulor skulle "torka ut" en AEG eller någon annan typ av bössa har jag aldrig hört något om, nu har jag ju förhoppningsvis inte hört allt än, och jag finner det som högst osannolikt.....

Lolzer

Inlägg av Lolzer »

Ok, för jag har en G36 och han har en Aks47 så det kan ju vara lite skillnad då. Men en tredje kompis han kör också med miljökulor och hans vapen krånglade extremt mycket med dom kulorna. När han mailade sin ÅF så sa dom att miljökulorna kan torka ut ett vapen och eftersom en AEG skjuter extremt många så torkas dessa ut väldigt fort och skulle behöva smörjas. Detta kanske bara gäller dessa kulor (dom kör båda med samma märke), eftersom dom är köpta från cabom. (vet att den ÅF inte är så populär här)

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Köp Green Devil Bio och slipp för all framtid krångel. Dom funkar skitbra i en PTW så dom lär funka i alla AEG'er.

fet_apa

Inlägg av fet_apa »

Att biokulor skulle torka ut bössan låter som sagt minst sagt konstigt.

De delar som kulan har kontakt med är hop och innerpipa, och där ska det definitivt vara torrt.

Prova att byta kulor med varandra och provskjut alla bössor med alla kulor och jämför. Min två gissningar är att bio-kulorna är crap eller att dina polare har problem med hopen.
<insert 'cool' one-liner here>

Lolzer

Inlägg av Lolzer »

Fasiken vad ni är snabba på att svara (Y)

Detta skall experimenteras med, som ni kanske märker är jag helt ny här så försöker lära mig så mycket som möjligt. Jag är som en tvättsvamp för information så bara släng ut er all kunskap :)

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Bara du inte kör med BIO Blaster. GÖr du det så släng skiten, det är typ de sämsta kulorna jag testat.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Danternas

Inlägg av Danternas »

Sitter själv med JBUs bio kulor utan några problem. Jag tror det är mer än fråga om tillverkare/vapen vs dålig än att den biologiska plasten lämpar sig mindre bra till kulor. Det är fortfarande plast och så länge vikt, yta och storlek är den samma så borde de bete sig likadant. Som jag ser det är det endast en prisfråga huruvida man väljer bio eller vanliga.

Kör du inte inomhus hela tiden så ser jag ingen anledning att inte lägga några extra kronor på bra biokulor istället för icke-bio.

Takolander

Inlägg av Takolander »

TwinkleDew skrev:Bara du inte kör med BIO Blaster. GÖr du det så släng skiten, det är typ de sämsta kulorna jag testat.
LOL, försökte också med dem. Slängde dem eftersom de fastnade i SAMTLIGA AEGs jag testade med (runt 10st)
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

truedesire

Inlägg av truedesire »

TwinkleDew skrev:Bara du inte kör med BIO Blaster. GÖr du det så släng skiten, det är typ de sämsta kulorna jag testat.
hur är deras nya Open Blaster ?

Skriv svar