upgradering av Aug

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Murat93
Inlägg: 34
Blev medlem: tis maj 29, 2012 1:10 pm

upgradering av Aug

Inlägg av Murat93 »

Hejsan alla airsoftspelare jag har en Classic army aug som sköt bara i 80ms och det är riktigt lite för det vapnet så jag undrar om man köper det här kitet http://www.airsoftbutiken.se/reservdela ... kit-tm-aug kommer vapnet att prestera bättre? jag skulle gärna vilja veta om den skulle prestera mycket bättre med dom här sakerna.

Sabre
Inlägg: 255
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:07 pm

Re: upgradering av Aug

Inlägg av Sabre »

En smula onödigt kit faktiskt, tips från mig som nyligen upgraderade min AUg (en ASG) är att förlänga innerpipan och möjligen springer.
Det går går definitivt på mindre än 1k och enligt mig ger bättre resultat.
Har en 640mm pipa (ljuddämpare behövs, för att kunna ha den) och min som endast gör som max 100 går mål pricksäkert på 46m avstånd.

Hoppas min åsikt varit till hjälp. :)
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

Bobba
Inlägg: 92
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:12 pm

Re: upgradering av Aug

Inlägg av Bobba »

Hej där.
Asså visst de är inget dåligt paket du har kollat ut där men... Det är som kasoo säger lite överflödigt med ett helt FTK paket när allt funkar.
Fjäder kan vara en bra ide att köpa kanske. Men annars prec. pipa för att få en finare träffbild och längre räckvidd. Jag kör själv med en CA AUG och är extremt nöjd med den. 120 fjäder en bra prec. pipa samt nya A+ gummit tror jag du skulle komma långt med och bli mer än nöjd. Något som är viktigt är att ha en tät gearbox och pipa, minns att min läckte som ett soll när den va ny så de kan nog vara värt att se över den biten med.
Drakon Yastreb

Murat93
Inlägg: 34
Blev medlem: tis maj 29, 2012 1:10 pm

Re: upgradering av Aug

Inlägg av Murat93 »

Tack för alla tips men jag har öppnat gearboxen och såg att det mesta är gjord av plast så skulle de inte vara bättre att byta ut dom där delarna till metal så att vapnet håller längre? och tror väll inte orginal delarna klarar av en 120 fjäder?

Bobba
Inlägg: 92
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:12 pm

Re: upgradering av Aug

Inlägg av Bobba »

Mjo de kan nog vara värt de. jag har dock kört med mina plast bushings 120 fjäder å tok rof i över ett år nu utan problem se de håller iaf :P Men visst nya kuggar å pistong behöver man förr eller senare. Cylinder huvud å nozzle kan man ju köpa för att få bättre tätning, rekommenderar Dream Army isåfall satte de i min å de e fanemej tätt! Haha ja de e ju nästan ett FTK nu ju men det är inget måste.
Tror du skulle få ut mest utav en prec. pipa.
Drakon Yastreb

Skriv svar