Läskstång?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Nuckel82
Inlägg: 82
Blev medlem: mån aug 19, 2013 7:34 pm

Läskstång?

Inlägg av Nuckel82 »

Lättare google huvudvärk, lyckades bryta av min läskstång idag vi vård och har försökt finna en ny att inhandla men
nu kastar jag in handduken på det är det någon som kan tipsa om vart man kan hitta en ny sådan i plast som brukar följa med :mrgreen:
Somewhat Intellectually Challenged Killers

twoface
Inlägg: 68
Blev medlem: ons jun 05, 2013 4:49 pm

Re: Läskstång?

Inlägg av twoface »

Kan kolla imorgon om jag har en hemma du kan få, osäker om den är kvar men kan kolla iaf. har vägarna förbi Västerås emellenåt så kan säkert svänga förbi med den isåfall om du vill :-)

Nuckel82
Inlägg: 82
Blev medlem: mån aug 19, 2013 7:34 pm

Re: Läskstång?

Inlägg av Nuckel82 »

Man tackar :D dock konstigt att det inte säljs som en reservdel/tillbehör måste ju vara fler än jag som
lyckats bryta av spetsen ;)
Somewhat Intellectually Challenged Killers

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: Läskstång?

Inlägg av kreator »

Köp några extrabössor = några extrastänger!
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: Läskstång?

Inlägg av Nitisk »

Brukar finnas för en mindre slant på biltema, öb m.m. Alltså de till riktig vapenvård, de går dessutom inte sönder så lätt.

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Läskstång?

Inlägg av Kocken149 »

Läskstången till riktig vapenvård är ju i metall, vilket inte är så bra att köra med i airsoftpipor.

Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Läskstång?

Inlägg av Stygge »

Gör man rätt är ju aldrig själva stången i kontakt med pipan så det bör inte vara något problem.
Najtråd med tvinnad ögla i ena änden där man fäster papp/tygtrasa funkar utmärkt det med.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Läskstång?

Inlägg av ohman »

Jag kör på en läskstång avsedd för jaktvapen, det fungerar utmärkt. Tredelad konstruktion, hållbar, utbytbara "toppar" även om jag endast använt den mjuka ludd-toppen för att rengöra airsoftpipor.

Tror jag köpte min på jaktbutiken mitt emot netonnet i Västerås. Kostade inte många spänn.

Typ en sån här: http://www.tacticalstore.se/se/art/lask ... -5-5mm.php
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Läskstång?

Inlägg av Kocken149 »

Den där var ju plastöverdragen ,så den borde ju funka fint.

n_sandstrom
Inlägg: 37
Blev medlem: sön jul 14, 2013 1:51 pm

Re: Läskstång?

Inlägg av n_sandstrom »

Stygge skrev:Gör man rätt är ju aldrig själva stången i kontakt med pipan så det bör inte vara något problem.
Hm, hur gör man rätt då, kan jag inte låta bli att undra?

Skriv svar