Vapnet krånglar
Vapnet krånglar
Hej jag har haft min soft air gun i bara några månader och nu börjar den haka upp sig, ibland kommer inga skott sen kommer två samtidigt och det låter väldigt konstigt stundtals, det "smäller" till. Har en armalite m15a4 tac. Carbine. Någon som har något förslag på vad som kan va felet och vad man kan göra?
-
Re: Sv: Vapnet krånglar
Har du gjort något med bössan? Alltså plockat isär den på något sätt?
Re: Vapnet krånglar
Nepp
30 augusti 2013, 20:31:
Kan det hjälpa att smörja eller något?
30 augusti 2013, 20:31:
Kan det hjälpa att smörja eller något?
-
Låter som hop-upen trasslar.... Testa att nollställa hop-en och se om det blir bättre.... Vilka kulor använder du? Vissa märken på kulor gillar inte vissa exemplar av bössor. Du kan testa att köra silikonspray på ett par kulor och skjuta för att få in lite i hop up gummit....
Okej, har en hop up som man vrider på för att justera, hur gör man då för att nollställa den? Jag använder gold fire, köpta på hobbex. Okej tack så mycket för svar, ska prova
-
På hop upen, alltså där du skruvar för att ställa den, så kan det finnas en pil eller + -? Kan vara så att en kula har gått sönder och satt sig i hop upen, skulle för övrigt aldrig köra med några kulor från Hobbex;)
Okej ska jag nollställa till - då? Haha okej
har du några kulor att rekommendera?

-
Alltså, jag har inga erfarenheter av Gold Fire, vill minnas att jag läste något om någon som testat och dom var skit rent ut sagt.... JAG kör med Green Devil i alla mina tre bössor och i min picka.... Dom är i den dyrare klassen men ack så bra. Annars har jag goda erfarenheter av Guarders kulor.... Finns en hel tråd om "vilka kulor är bäst", kolla där 
Men som sagt, kan vara så att hop upen är för hårt ställd och du brukar det jiddra med matningen.....

Men som sagt, kan vara så att hop upen är för hårt ställd och du brukar det jiddra med matningen.....
Okej tack så mycket för svar 
31 augusti 2013, 11:26:
Provade att nollställa, sköt lite och då slutade det fungera över överhuvudtaget. "Surrar" bara när jag skjuter, kan det vara att fjädern har lossnat eller gått sönder? hade isär geväret men det verkar inte som nån kula har gått sönder inne i hop upen iaf, men ville inte ta isär övre växellådan för väntar tills jag har fått svar om jag fortfarande har garanti på geväret.

31 augusti 2013, 11:26:
Provade att nollställa, sköt lite och då slutade det fungera över överhuvudtaget. "Surrar" bara när jag skjuter, kan det vara att fjädern har lossnat eller gått sönder? hade isär geväret men det verkar inte som nån kula har gått sönder inne i hop upen iaf, men ville inte ta isär övre växellådan för väntar tills jag har fått svar om jag fortfarande har garanti på geväret.
-
Är det motorn som surrar men det låter inget från gearboxen, alltså det "smäller" inte som när man skjuter? Då är det med största sannolikhet Pistongen som gått sönder och då skall du inte skjuta mer för då kan kuggarna gå också.... Utnyttja garantin!