Köpte ett Elektroniskt Dboys Trummagasin till G36, det fungerade fint i början men nu vägrar det att mata.
Jag kan ingenting om elektroniska magasin och undrar därför vad jag ska börja att titta efter. Jag har kontrollerat så att batterierna är laddade och det låter om jag trycker på knappen, men inga kulor kommer. Dock så om jag släpper på kulspärren och vänder magasinet upp och ner så rinner kulor ut.
Vad kan vara problemet?
Elektroniskt Trummagasin matar inte
-
Elektroniskt Trummagasin matar inte
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)
Re: Elektroniskt Trummagasin matar inte
Troligtvis så har en kula fastnat någonstans i 'maskineriet', händer lite då och då på 249-magasin iaf.
Re: Elektroniskt Trummagasin matar inte
Som Schultz skrev, så har en kula troligen fastnat, eller smuts typ granbarr eller nåt.
på M249, som liknar det magg du har mekaniskt, så är det inte så svårt att öpnna, lätta på fjädern för att sedan släppa på trycket, och ev kulor som fastnat kommer ut.
Detta brukar bero på att man laddar magget med för mkt kulor, som jag har upplevt det iaf.
Numera när jag kör på ca 80-85% laddat magg, har jag inte haft detta bekymmer.
Hoppas det löser sig JRL5
på M249, som liknar det magg du har mekaniskt, så är det inte så svårt att öpnna, lätta på fjädern för att sedan släppa på trycket, och ev kulor som fastnat kommer ut.
Detta brukar bero på att man laddar magget med för mkt kulor, som jag har upplevt det iaf.
Numera när jag kör på ca 80-85% laddat magg, har jag inte haft detta bekymmer.
Hoppas det löser sig JRL5

Prickskytt