Jag sköt ca 800 kulor helt felfritt precis när jag fick mitt vapen, sköt både singel och auto inget verkade vara fel. Andra gången jag sköt med de så drog jag upp hopup:en för att få en lite mindre dalning på kulan. Efter jag hade skjutit nått magasin bytte jag till ett annat magasin alltså inte det som kom med vapnet.
Då började den helt plötsligt att hoppa över kulor när jag sköt med singel och ibland spottade den ut 2 st kulor, då bytte jag till auto och den spottade väl ut en kula var annan var tredje avfyrning.
Sen upptäckte jag en annan konstig sak, när jag hade bytt magasin igen och ändrade ifrån safe till singel så kunde jag inte skjuta det var typ safe på singel också, ändra till auto och då funkade sen att växla.
Beror detta på det andra magasinet? (enligt ÅF så ska det magasinet passa min M4 modell)
Eller är det något annat fel på bössan?
Kan tillägga att magasinen var av hicap modell och ja, jag snurrade på hjulet tills de klickade annorlunda

MVH Christian
21 augusti 2013, 22:37:
Provade eldväljaren och avtryckaren nu, när de varken sitter magasin eller batteri i vapnet. Safe så är avtryckaren låst, semi är den hård flyttar sig knappt nått alls, auto så går den att trycka in helt. Vad kan de vara som spökar? och varför märkte jag inte detta första gången?
Enda jag gjort sen dess är att jag dragit upp hopup:en ca ett halvt varv...