Ljuddämpare

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: Ljuddämpare

Inlägg av Frost »

Jag har en Halo dämpare som jag tycker funkar bra. Ser bra ut också.

Själv hör jag fortfarande bössan jobba och så, eftersom jag har huvudet så pass när källan till ljudet.
Det är mest ljudet framåt som blir tystare. Iaf när vi provade den genom att skjuta med den och utan den.
Nån stog några meter bort med ryggen vnd till mig, så sköt jag lite brevid honom. Så testade vi både med och utan. Och vi tyckte oss uppleva skillnad i ljudet. Inte extremt, men lite.

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: Ljuddämpare

Inlägg av Oiric »

Kom ihåg ocks att en tät bössa låter rejält mycket mindre än en bössa som läcker mycket.

Och som jag skrev i mitt tidigare inlägg fungerar jute eller skum run en fjäder bäst.
I min M14 har jag satt memoryfoam runt ett plaströr och på min bar10 är det jute lindat runt en AEG-fjäder. Båda dämparna fungerar utomordentligt bra. Det är STOR skillnad i ljudet. Med dmäpare är ljudet väldigt dovt och utan dämpare så slår det till rätt så mycket.

Creepy
Inlägg: 6
Blev medlem: tor maj 17, 2012 6:55 pm

Re: Ljuddämpare

Inlägg av Creepy »

Jag köpte en ful ljuddämpare från gamla k/s och den var suverän, storskillnad! ... eller hyfsad skillnad :P

Droopfy
Admin
Inlägg: 314
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:52 pm

Re: Ljuddämpare

Inlägg av Droopfy »

Min Tm Mp7 med dämpare ---> mmmen guuud så underbart tyst och sexigt!

Dämpare gör klart viss skillnad, om det har någon betydelse på spel hänger på situationen.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Super Swede
Inlägg: 2
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:38 pm

Re: Ljuddämpare

Inlägg av Super Swede »

Kan säga så mycket att ljuddämpare hjälper absolut MEST när det gäller gas bössor, då det en ljuddämpare gör är att den samlar upp all gas som kommer ut ur pipan precis som i den riktiga utgåvan.

En ljuddämpare hjälper inte fullt så mycket i vanliga AEGer, men hjälper gör den. Så där den gör mest nytta är GBBer samt fjäder, då det inte är en högljudd motor som skriker. Fast sen har jag en ljuddämpare på min MP5K som jag använder som backup när jag spelar sniper, och märker definitivt skillnad på den fast det är en AEG.

Skriv svar