Jag har nämligen en PJ LR300 och PJ har slängt i ett boreup system från fabrik. Nu när jag gjorde lite beställning så slängde jag med en ny nozzle men kom på nu idag någon dag innan leverans att shit, behövs det kanske inte en särskild bore up nozzle? Och, jo, så klart ska det vara det.
Men jag har inte lyckats hitta vad skillnaden är. Så, varför behövs det en särskild bore up nozzle?
Jag har även försökt räkna ut hur min cylinder påverkar min pipa/hastighet/precision.
Från början satt där i en 290mm pipa samt ett boreup system. Detta borde vara alldeles för stor cylinder volym för den här pipan, så jag har beställt en 407mm pipa, frågan är om den är tillräckligt lång?
Jag har även trimmat ner vapnet och satt i en M110 fjäder istället. (Står från PJ att det var en M120 fjäder i från början, men enl vissa sidor så är det faktiskt en M130 fjäder i från början, chronade iallafall 133ms ur boxen med 0,2 bollar.)
Jag har nämligen problem med att alla mina kulor bara dyker rätt ner efter ca 15-18m, kan inte påverka det över huvud taget med hopupen, så har börjat misstänka att det kanske är den för stora cylinder volymen? (Har för säkerhets skull beställt ett nytt hophus samt nytt hopup gummi.)
Tack på förhand för hjälpen.