Sikte till en M4

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
hjalmar125

Sikte till en M4

Inlägg av hjalmar125 »

Hallå!

Håller på att köpa ett sikte till min M4 men vet inte riktigt vad som är bra. Är mest intresserad i något scope så som en ACOG och hittade den här: http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 0876403894

Är denna något bra? Och är siktet på acogen en vanlig reddot? Är det bättre med ett holo med en magnifier framför?

Alla svar uppskattas :)

ohman

Re: Sv: Sikte till en M4

Inlägg av ohman »

Det är ett kikarsikte med 4ggr förstoring, siktet ovanför är ett vanligt rödpunktssikte. Funkar säkert bra om du vill ha den typen av sikte.

Om du bara är ute efter ett rödpunktssikte så finns det sådana som ser ut som ett acog.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Omegamortis

Re: Sikte till en M4

Inlägg av Omegamortis »

Hej!

Bra och bra, det beror på hur man ser det. Vissa håller lite högre kvalitet än andra. Men ACM sikten brukar fungera bra :)

Köp ett sikte som du tycker är snyggt. Jag personligen skulle ha valt ett EOtech med magnifier med FTS mount framför ACOG siktet.. Men det är som sagt en smaksak.

Det lilla siktet som sitter ovanpå det länkade ACOG siktet är ett vanlig RD sikte utan zoom.

hjalmar125

Inlägg av hjalmar125 »

Men blir det lika bra med en magnifier bakom ett holo? Och vad skulle du rekommendera för magnifier? Hade helst velat ha en med slide to side

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Jag har ett nytt sikte plus Magnifier påväg hem, så jag kan inte uttala mig om huruvida det fungerar bättre eller ej. Jag köpte siktet plus magnifiern på Scopeandlaser.com. Står inte vad det är för märke på magnifiern, så ACM med andra ord.

Det finns lite olika magnifiers, både i zoomstyrka samt utseende. Jag vet inte vilka som fungerar bäst, eller är hållbarast, så det får någon annan uttala sig om.

hjalmar125

Inlägg av hjalmar125 »

Ah okej. Det är bara det att mitt holo sikte jag beställde funka inte ändringen av upp och ner på pricken.

Skriv svar