Tornado Timer granat

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
yohasses
Inlägg: 63
Blev medlem: lör aug 04, 2012 4:09 pm

Tornado Timer granat

Inlägg av yohasses »

Hej!

Kort och gott, är det någon som har erfarenhet av dessa?
Är de bra/dåliga och hur anser ni att de fungerar?

Tacksam för svar!
Marcus Hansson

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Tornado Timer granat

Inlägg av Lazt »

Impact är hundra gånger bättre, timern går inte att lita på och man måste underhålla dem stenhårt för att de ska vara spelbara. Sen hinner inte folk flytta ut ur rummet när en impact kommer farande heller.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Tornado Timer granat

Inlägg av Gwlyddyn »

Hundra gånger? Det är en underdrift.

Impact all the way! Jag har två och dessa funkar underbart.

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Sv: Tornado Timer granat

Inlägg av kimjoh560 »

Ja.. det var en rolig pryl men den fungerade 'sådär'.

Kanske skulle fungera bättre med 0.12 kulor och/eller en kraftigare gas än den jag amvände.

I motsats till vad alla andra har sagt så fungerade timern på min bra.

Underhållsbiten stämmer bra.
Lgt. Skalptagare

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Tornado Timer granat

Inlägg av Gwlyddyn »

Kimjoh: Vad var det som inte fungerande tillfredsställande?

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Sv: Tornado Timer granat

Inlägg av kimjoh560 »

Spridningen på kulorna var inget vidare. Tanken var att undvika diskussioner kring träfftagande som uppstår kring spräng-modellen.
Lgt. Skalptagare

ADAM
Inlägg: 250
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:55 am

Re: Tornado Timer granat

Inlägg av ADAM »

Eftersom "timern" går på friktion måste man lära sig att dels smörja regelbundet med den medföljande oljan och dels smörja lika mycket varje gång. Efter ett tag lär man sig och då får man relativt konsekvent timing.

Angående dålig spridning: jag har varit med om ett par granater som hade dålig spridning. Lösningen var att använda starkare (140psi) gas (jag testade med ProTech) och verkligen se till att man fyllde på granaten fullt med gas och kulor. Resultatet blev riktigt bra.

Kulvikt: Tyngre kulor fungerade bättre än lätta kulor. Jag tror det beror på att de tog upp mer av kraften
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Sv: Tornado Timer granat

Inlägg av kimjoh560 »

Jaha, jo det låter ju logiskt. Vill minnas att jag använde en vit flaska med nåt camo mönster på som ni saluförde en gång i tiden. Lite osäker på tryck och märke. Inget fel på gasen i övrigt.

Det ska kanske tilläggas att jag använda riktigt billiga kinakulor i min med. SnS eller något sådant heter dom.
Lgt. Skalptagare

Skriv svar