Fick hem min Turbo 3000 motor förra dagen, men har inte haft tid till att sätta mig ned och byta om för igår. Provade ett par torra skott, och alt värkade fungera som det skulle.
Idag när jag även skulle byta ut 100 cylinderen min med min 120 cylinder så får jag problemer. Provade ett tort skott på singel utan problem, switchar över till flerskott, men inget händer. Tillbaka igen på singel och inget händer. Safe och discharge knappen på upper reciever, tillbaka på singel och den skjuter. Provar på ny fler skott men null reaktion. Nu vill den inte äns skjuta på singel. Tok bort upper reciever för att kolla om boxen spinner, men de enda som händer är att det säger klick. 1 klick oavsätt om det är singel eller flerskott
Öppnade boxen för att kolla om kuggar etc ser bra ut, och det är inga skador på dom alls. Satte ihop alt igen, byte ut til orginal motoren ( 2000 ) och det samma händer igen
Öppnade boxen på ny för att kolla om det kanske kan va Switch Assemblyn som har dött, men kan inte se om det är slitage på den övertaget, så nu vänder jag mig till er i hopp om att vi kan hitta problemet.
Båda motorer läver och fungerar som dom ska
Bössan är som nämnd i ämnet, en ICS M4 från 2008
9 juni 2012, 12:54:
Känner mig riktig dum nu. Var jag som hadde kopplat motoren fel

Nu rullar den som den ska, dock skjuter den inte rakt för 5 öre
Har en m120 cylinder från ICS, och ungefär 5m ut av pipan så börjar den sprida som vet inte vad, men bra är det inte. Om jag så byter över till M100 cylinderen så skjuter den spik rakt.
Kan det va dårlig hop gummi? Orginal gummi som sitter i nu, men funderar på Guarders vita av tips ifrån en softar kollega
La även märke till att 120 cylinderen trycker rätt hårt på hophuset, så det är svårt att ställa hoppen. Kan det va värt att fila ned nozzlen lite? Isf ska jag göra det på utsidan, där nozzlen tar tag i kulan, eller öppna cylinderen och fila lite på innsidan.
Tips och tricks tas emot med stora öppna armar!
På förhand tack
Cuby