Hej.
Jag letar som rubriken säger efter snabbavtagbart fäste som monteras direkt på RMR och T1 Micro. Jag hittar ingenting i airsoftvärlden. Det enda jag finner är färdiga RMR-sikten med redan monterat fäste för snabbavtagning, men dessa har en liten adapterbit mellan själva fästet, och siktet, som jag inte kommer förbi om jag vill fästa det på de sikten jag har. Visar en bild så ser ni nog vad jag menar. Det jag söker är en slät botten, på QD-fästet.
RMR-style: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 1135369359 Detta skulle nog inte ens gå att eftermontera på mitt, då det har en on/off-knapp som mitt sikte helt saknar, man måste ta ur batteriet för att "stänga av" det. Jag har detta: http://www.boomarms.com/shop/item.cfm?id=ACM-RD-RM-BK
T1 Micro-style finner jag bara höga varianter av. Jag söker en väldigt låg profil, så nära det ordinarie lågprofilsfästet som möjligt.
I real steel finns åtminstone snabbfästen till T1, i USA, men jag är lite osäker på om dimensionerna är korrekta, och vill inte gärna ge $80+ för ett fäste, om jag ens finner en butik som skickar till sverige, för att komma fram till att det inte passar. RMR verkar det värre med, och finner bara en Larue, som dessutom inte är centrerad av någon orsak.
Finns det någon som har tipps eller råd om hur/var jag kan finna eller fixa det jag söker? Jag vill helst undvika att förhöja siktet med en lös QD-räls under siktet, så det behöver ni inte föreslå. Hoppas nån kan hjälpa mej.
MVH,
grimm
Letar QR/QD-fäste till RMR- _och_ T1 Micro-sikte
Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Hoppa till
- Generellt
- ↳ Om AirsoftSverige
- ↳ Om Airsoftbörsen
- ↳ Nyheter
- ↳ Allmänt om airsoft
- ↳ Nybörjare
- ↳ Artiklar
- ↳ Kontakt
- ↳ Airsoftlag och föreningar
- Evenemang
- ↳ Spel och andra evenemang