Tänkte att vi kunde dela med oss om uppdaterade erfarenheter runt kugg för elakt trimmade vapen.
Hur tycker folk att XYT-kugg verkar nu för tiden? Jag tycker att de ser annorlunda ut nu än för ett par år sen, och verkar inte lika bra längre. Sectorkuggen vill jag minnas var mer gulaktig och blank i ytan förr än vad den är nu, och spur gear ser ut som Cymas original vilket inte är bra. Vad jag kallar "gamla XYT" lyckades jag aldrig knäcka oavsett trim, men nu har jag äntligen knäckt ett spur gear, och det är just ett sånt som ser mer ut som Cyma än tidigare XYT. Och sen står det ju aldrig "XYT" längre utan typ XT eller X eller liknande.
Jag plockar kugg på hyllan på röda stjärnan till mina bössor nu, och vi har SHS samt Dream Army-kugg. SHS är ju lovordat världen över, men nu när jag skulle bygga en privat 40rps-bössa var det slut på SHS så jag började köra Dream Army istället. Finns väldigt lite info om dem på nätet, är nog ganska så nya kugg. Ser ut att vara noggrant kopierade SHS-kugg, ser exakt likadana ut i fräsningen, men små fina detaljer och färg säger mig att det inte är rebrand på SHS, utan kopior. De har i varje fall hållit bra än så länge i min ROF-lösning, och har ett par kompisar som kör dem i 40rps sedan längre tillbaka. Har nån mer erfarenheter kring dem? Vettiga budgetalternativ för dem som inte vill spendera 1000+ för seigetek?
Bra kugg 2013
Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Hoppa till
- Generellt
- ↳ Om AirsoftSverige
- ↳ Om Airsoftbörsen
- ↳ Nyheter
- ↳ Allmänt om airsoft
- ↳ Nybörjare
- ↳ Artiklar
- ↳ Kontakt
- ↳ Airsoftlag och föreningar
- Evenemang
- ↳ Spel och andra evenemang