Dubbelskott på "semi" med 11,1V. Why?
Dubbelskott på "semi" med 11,1V. Why?
Köpte mig en Magpul PTS PDR igår och fick en 90-fjäder installerad.
Använder jag ett 11,1V 1200 mAh 20C så får jag konstant dubbelskott på semi och FA funkar. Bössan funkar fint på både semi och FA när jag kör ett 7,4V 1200 mAh 15C.
Återmonterade, thank goooood för snabbt byte av fjäder, orginalfjädern som chronar 110-115 så funkar semi och FA bra med bägge batterier.
Någon som vet varför det blir så? Mina spontana tankar är att 11,1 är för starkt och gör att boxen helt sonika gör två kompletta cykler per avtryck.
Använder jag ett 11,1V 1200 mAh 20C så får jag konstant dubbelskott på semi och FA funkar. Bössan funkar fint på både semi och FA när jag kör ett 7,4V 1200 mAh 15C.
Återmonterade, thank goooood för snabbt byte av fjäder, orginalfjädern som chronar 110-115 så funkar semi och FA bra med bägge batterier.
Någon som vet varför det blir så? Mina spontana tankar är att 11,1 är för starkt och gör att boxen helt sonika gör två kompletta cykler per avtryck.
Re: Dubbelskott på "semi" med 11,1V. Why?
Jag tror att du har svaret i din sista mening, att batteriet helt enkelt är för starkt. Jag har själv försökt lösa sådana problem, men jagvet inte om det går utan mosfet.
Som ni båda är inne på. Motorn överspinner.
Mosfet med aktiv broms löser problemet
//BG
Mosfet med aktiv broms löser problemet

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
Då har vi ett problem igen. PDR använder microswich.
Microswich + mosfet = fail.
Ytterligare en fråga: Är det skadligt för bössan med detta fenomen eller kan man glatt gå runt och köra "double tap"?
Microswich + mosfet = fail.
Ytterligare en fråga: Är det skadligt för bössan med detta fenomen eller kan man glatt gå runt och köra "double tap"?
-
Är väl inte skadligare än auto.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Samma sak hände när jag tog ner min JG416 från 132 till 86. Den sköt trippelskott på semi med 11,1V lipo. Med 7,4 funkar den bra, dock.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.
Byt till en motor med starkare magneter. Då bromsar den snabbare av sig själv och dubbelskotten försvinner
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
Adam: Tack för den infon. 

Om du ändå vill ha mosfet , så har jag förstått att en klenare microswitch gjord för svagare ström ska fixa biffen.
Jag kör med en Merf 3.2 i min PTS masada. Funkar kanon.
Jag blev dock rekommenderad att byta brytaren till en som aggressor studio testat ut (även köpt av dom).
Jag blev dock rekommenderad att byta brytaren till en som aggressor studio testat ut (även köpt av dom).