EOHack

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
olaman
Inlägg: 55
Blev medlem: ons maj 23, 2012 12:40 pm

Re: EOHack

Inlägg av olaman »

Kickstarter!

Armyofme
Inlägg: 181
Blev medlem: tis sep 04, 2012 6:13 am

Re: EOHack

Inlägg av Armyofme »

Gör, sälj, världen blir bättre.

Ta mina pengar, alla mina pengar!

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: EOHack

Inlägg av MiqaFox »

Tycker det här är sjukt coolt, det måste jag säga.

Det som gör mig förvånad är att folk föreslår massor av häftiga saker man skulle kunna göra med tekniken, men ändå inte tänker utanför boxen(på riktigt boxen=siktet). Om man skulle implementera gps och whatnot så vore det ju sjukt dumt att ha det i ett sikte, då måste man ju titta igenom bössan för att få datan.

En RIKTIG HUD vore däremot riktigt fett. Jag utgår ifrån att siktet inte är annat än en låda(?). I så fall så är det ju bara att bygga någon liten box med tekniken och fästa bakpå valfri hjälm eller motsvarande. Tänk att mata in ett gäng koordinater och få fram waypoints rakt framför ögat a'la valfritt datorspel. Blir kanske svårare att hålla koll på antal skjutna skott osv, men personligen känns det vettigare att ha en riktig HUD istället för en skärm i ett sikte.

Bara mina tankar och funderingar runt detta sjukt nice projekt.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Madsvg
Inlägg: 6
Blev medlem: mån feb 25, 2013 3:50 pm

Re: EOHack

Inlägg av Madsvg »

Dette var sykt fett!
Kan vel si at det er veldig mange i Norge som er interessert i dette.
Er det planer for å selge dette som et "ferdig" produkt, eller vil det være mulig å for eksempel kjøpe et DIY kit?


@MigaFox: Google Glass?

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: EOHack

Inlägg av MiqaFox »

Har helt missat Google Glass, verkar coolt, men tror inte riktigt på idén. (Samt att det kommer bli dyrt)
Tänkte det mer som något bantat, anpassat för airsoft till en hyfsad peng. Bara tankar som sagt.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Madsvg
Inlägg: 6
Blev medlem: mån feb 25, 2013 3:50 pm

Re: EOHack

Inlägg av Madsvg »

Tenkte mer på muligheten til å montere OLED på sikkerhetsbriller og ha en HUD med GPS og lignende.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: EOHack

Inlägg av TwinkleDew »

Ja det skulle varit awesome :3
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Grim
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 17, 2012 9:50 pm

Re: EOHack

Inlägg av Grim »

De är sån här inovativitet som gör sporten :) bra gjort.

Jag har alltid velat ha brillor där du ser vart vapnets riktlinje är, så att du kan pipa iväg vapnet bakom ett hörn och kunna skjuta utan att exponera dig själv.
Gjorde ett försök med en digitalkamera där optiken satt på vapnet och skärmen på ett nvg på hjälmen. Funka sådär.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

JollyRoger
Inlägg: 54
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:19 pm

Re: EOHack

Inlägg av JollyRoger »

Jäklar vad innovativt!
Massor av applikationer som direkt poppar upp i huvudet.

Sjukt bra jobbat.

Sign me up for one!!!!!
"Varje gång du har sagt vad du tycker, så har du haft fel"

Affärsredovisningar

Gnistregn
Inlägg: 11
Blev medlem: sön jun 10, 2012 9:29 pm

Re: EOHack

Inlägg av Gnistregn »

Hjälmmonterad HUD skulle vara awesome att bygga! Tyvärr är materialkostnad + tidsbrist största hindret för det just nu... får nöja mig med att maxa data i siktet. Har monterat pulssensor i min fullface-mask nu bl a. Ska bli spännande att se hur hjärtrytm korrelerar med antal skott per minut :)

Skriv svar