Hej
Någon som vet vilka AK Magasin som passar till de olika Märkena ?
TXE Har en G&G AIMS och vill ha mid-caps 80-120 skotts... Någon som vet vad som passar så de inte glappar och jag pallar inte göra extra modifieringar på magasinen. De ska bara passa och mata på bra!
Vilka AK magasin passar till Vilka Märken ?
-
Re: Vilka AK magasin passar till Vilka Märken ?
Jag har ingen aning, men i princip så borde alla AK magga passa till de flesta AK vapen , jag har aldrig haft problem med mina AK och har bytt runt mellan varandra..
Rod prastari svi smo, a Goti mi nismo,
Slavenstva smo drevnoga čest.
Ko drukčije kaže, kleveće i laže,
Našu ce osjetit' pest
Slavenstva smo drevnoga čest.
Ko drukčije kaže, kleveće i laže,
Našu ce osjetit' pest
Hade inte skepparn en tråd om detta innan? Typ the complete AK-guide eller vad den hette?
Där fick man bra info om vilka mag som passade bra, bäst, inte alls, vobblade eller inte osv.
Jag har ACM-kroppar på mina ak's, men magasinen är gamla fina TM och CA plåtmagasin, och de vobblar värre än löständerna
på 4 gamla tanter. De vobblade dock inte något alls för mig i den gamla ak'n då jag hade TM kropp..
Så något ligger det i DY's trådskaparfråga.
Där fick man bra info om vilka mag som passade bra, bäst, inte alls, vobblade eller inte osv.
Jag har ACM-kroppar på mina ak's, men magasinen är gamla fina TM och CA plåtmagasin, och de vobblar värre än löständerna
på 4 gamla tanter. De vobblade dock inte något alls för mig i den gamla ak'n då jag hade TM kropp..
Så något ligger det i DY's trådskaparfråga.
-
Har en Classic Army AK74a och fått tag på CA magasin, passar ju perfekt... Men G&G har inga midcap till sina bössor, vad använder jag då! Har ca 30 AK magasin och har bara hittat en modell som passar till alla mina 4 aks och det är RPK magasin, dock är tillverkaren okänd...!
vad jag vet finns bara 2 tilvlerkare av RPK74 maggen.
MAG
CYMA
Båda bygger ju bra magasin. Cymas är jävligt fula i färgen (lyser som en deathrag) men passar ypperligt i (you guessed it) cymabössor. Mag maggen jag har wobblar som fan i min cyma, men matar fint
MAG
CYMA
Båda bygger ju bra magasin. Cymas är jävligt fula i färgen (lyser som en deathrag) men passar ypperligt i (you guessed it) cymabössor. Mag maggen jag har wobblar som fan i min cyma, men matar fint

FNM airsoft
http://trackandstreet.se/
http://trackandstreet.se/