Marui Next Gen M4 ytterpipa och RIS/RAS

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Bay Cat

Marui Next Gen M4 ytterpipa och RIS/RAS

Inlägg av Bay Cat »

Hur är det egentligen med dessa Next Gen bössor.

Barrel nut är ju special eftersom det sitter en skruv i den som fixerar ytterpipan(?) Men om jag vill installera en annan pipa, t.ex. en 10,5" från Dytac eller motsvarande (var man nu hittar en sådan i lager...) kan jag då bara byta till vilket free float RAS som helst och slänga bort original barrel nut eller hur blir det egentligen?

Finns det speciella RIS/RAS för dem också?

Nixon

Re: Marui Next Gen M4 ytterpipa och RIS/RAS

Inlägg av Nixon »

Mina många timmar på forum gör gällande att tex madbulls ff-ras passar, men kan behöva shimmas för att sitta som berget.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

Okej, det låter intressant.
Men ett RIS bör ju bara vara att byta ut eftersom allting sitter fast mot barrel nut?

Nixon

Inlägg av Nixon »

Joo. Hazee i laget bytte bara riset på sin SOCOM, och behövde fila litet. Men han rörde ju inte D-ringen eller pipa. Det finns en stålinfästning att byta till för att fixera pipan när pot metal-biten ger sig.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

Okej, är det G&P's du tänker på eller? Länka gärna! :)

Nixon

Inlägg av Nixon »

Det var en sådan här som rekommenderas, åtminstone sedan man byter pipor och börjar rucka på grejer.

http://echigoya-guns.com/guns/index.php ... uct_id=353

det här vet jag inte ens vad det är:-

http://echigoya-guns.com/guns/index.php ... uct_id=291

Den första är jag säker på att jag set länkad på forum om vettiga uppgraderingar för gen2 M4.

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

Okej! Tack för det.
Har aldrig hört talas om den sidan/ÅF, har ni beställt därifrån?

EDIT: Det hade jag tydligen för jag hade ett konto där visade det sig :lol:
Men har aldrig beställt något.

Nixon

Inlägg av Nixon »

2 sopmods och en liten hög uppgraderingar kommer därifrån. Bra att ha att göra med. Dock avråder jag tyvärr bössköp därifrån, för de får bara skeppa TNT, som vi som svenskar bittert vet levererar via posten, och skicka hem hela skiten igen och den pesten är en högst reell risk. Tyvärr.

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

Okej, nästa fråga då :)

Om man vill montera en M203 (ej direkt på railen), vilka modeller av M203 fungerar då?

Nixon

Inlägg av Nixon »

Där är jag chanslös. En del mått är RS på bössan, andra inte. Vet tyvärr inte, om jag får händerna på någon M203 ska jag prova.

Skriv svar