FAMAS trigger frågor.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Crapgame

FAMAS trigger frågor.

Inlägg av Crapgame »

Jag söker bilder på hur triggern ser ut på en Famas internt. hur funkar den, hur för avtryckaren staven mot gearboxen.

och viktigast. skulle man kunna koppla en brytare till avtryckaren och löda fast kablar nånstans i gearboxen så man slipper tanken att staven skulle gå sönder och så man kunde få ett snabbare avtryck?

och ja jag har kollat denna tråd och inte funnit svaret:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 127&t=1476

Stygge

Re: FAMAS trigger frågor.

Inlägg av Stygge »

Att avtryckarlänken skulle fallera utan direkt slarv vid montering/demontering ser jag för högst otroligt. F-M är den absolut stabilaste bössan jag stött på, vet ett flertal som spottar kulor efter 10 års aktivt användande utan något direkt underhåll.

http://www.airsoftforum.com/board/Versi ... 28610.html Kanonguide till hur boxen/SA ser ut.

Avtryckaren i sig blir svår att modda utan att lägga mycket energi på det men man skulle väl i teorin kunna montera en brytare i samband med triggern och byta länkarmen mot kablage med tex Deans.
Frågan är om det inte stjälper snarare än hjälper dock, originallösningen är riktigt stabil.

Crapgame

Inlägg av Crapgame »

jo jag vet att den är stabil, men jag skulle vilja ha det lite krispare/Kortar avtrycket som på andra bössor med brytare vid avtryckaren, P/C/DTW, bössor med ASCU eller snart spectre..

Stygge

Inlägg av Stygge »

Då är det nog nån form av microbrytare och mosfet som gäller. Hur det ska monteras vågar jag inte svara på, inte lyckats googla fram något heller tyvärr.
Hur du ska lösa det med semi/auto utan att rent fysiskt röra släden och därmed känna av cutoff blir ett projekt i sig det ^^

Crapgame

Inlägg av Crapgame »

jag har inte löst den tanken ännu, jag ska montera en AB-Mosfet, 110 fjäder och precpipa med bättre gummi och H-spacer för att
trimma upp den lite.

Nå det hela slutar väl med att jag har 5-6 Famaser liggandes här hemma…i olika projekt..
Det finns gott om billiga Cybergun Famaser på den finska marknaden 600-1000SEK/st

Skriv svar