M249 säker för safezone
M249 säker för safezone
Hej! Jag funderar på lösningar på att göra en M249 säker för safezonen på bekvämaste sättet.
Alternativen jag kan komma på är:
1. Ta ur magasinet helt som alla andra AEG's.
2. Koppla ur strömmen till magasinets motor (om den kommer från huvud-batteriet).
3. Stänga av magasinets matning (om magasinet har egna batterier).
4. Blockera pipan (barrel plug).
Alternativ 1 tycker jag verkar det mest omständiga iom slang, kabel, fejk-patroner etc. som måste pillas med, dock det säkraste.
2'an är en möjlighet för mig iom. att magasinet faktiskt är moddat för att ta ström från huvudbatteriet men känns som ett av dom minst tydliga sätten att deaktivera vapnet.
3'an är inte en möjlighet för mig iom. ovanstående och känns precis lika otydligt och ännu mer osäkert eftersom att batterierna fortfarande sitter i.
4'an är det jag HELST skulle vilja göra (kanske i kombination med 2) eftersom det är ett så gott som garanterat skydd mot vådaskott och är den tydligaste signalen för omgivningen.
Nu till problemet: Jag har inte lyckats hitta några vettiga barrel plugs / pip-pluggar / barrel-socks!
G&G tillverkar en stor fin metall-plug som skruvas på M4'or och den trevliga kund-tjänsten på eHobbyAsia har precis bekräftat för mig att M249'ans flamdämare tyvärr är en aning för lång för att den ska passa.
Barrel Socks av tyg säljs av både Evike och AirsoftAtlanta men frakten kostar en arm och ett ben.
Echo1 Barrel Plugs av gummi finns hos AirsoftGI men dom skeppar tydligen inte ens till Sverige.
Någon som har förslag eller åsikter här?
Alternativen jag kan komma på är:
1. Ta ur magasinet helt som alla andra AEG's.
2. Koppla ur strömmen till magasinets motor (om den kommer från huvud-batteriet).
3. Stänga av magasinets matning (om magasinet har egna batterier).
4. Blockera pipan (barrel plug).
Alternativ 1 tycker jag verkar det mest omständiga iom slang, kabel, fejk-patroner etc. som måste pillas med, dock det säkraste.
2'an är en möjlighet för mig iom. att magasinet faktiskt är moddat för att ta ström från huvudbatteriet men känns som ett av dom minst tydliga sätten att deaktivera vapnet.
3'an är inte en möjlighet för mig iom. ovanstående och känns precis lika otydligt och ännu mer osäkert eftersom att batterierna fortfarande sitter i.
4'an är det jag HELST skulle vilja göra (kanske i kombination med 2) eftersom det är ett så gott som garanterat skydd mot vådaskott och är den tydligaste signalen för omgivningen.
Nu till problemet: Jag har inte lyckats hitta några vettiga barrel plugs / pip-pluggar / barrel-socks!
G&G tillverkar en stor fin metall-plug som skruvas på M4'or och den trevliga kund-tjänsten på eHobbyAsia har precis bekräftat för mig att M249'ans flamdämare tyvärr är en aning för lång för att den ska passa.
Barrel Socks av tyg säljs av både Evike och AirsoftAtlanta men frakten kostar en arm och ett ben.
Echo1 Barrel Plugs av gummi finns hos AirsoftGI men dom skeppar tydligen inte ens till Sverige.
Någon som har förslag eller åsikter här?
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Re: M249 säker för safezone
Varför inte bara en paintball pippåse
, denna gillar jag men tyvärr är den slut i lager.... http://shop.wizeguy.se/se/art/pippase-girl-ion.php

Mini-14 projekt tråd http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 26&t=23022
Star Wars E11 blaster https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 26&t=38888
Star Wars E11 blaster https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 26&t=38888
Jo det kan ju vara ett alternativ om dom passar bra, men just det där stället verkar ta en hundralapp i frakt! 
*EDIT* http://www.hypersports.nu/ verkar sälja påsar för 65kr styck och kan skicka med kuvert för 50kr, dock tar dom betalt för att betala...

*EDIT* http://www.hypersports.nu/ verkar sälja påsar för 65kr styck och kan skicka med kuvert för 50kr, dock tar dom betalt för att betala...
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
-
Sätta på Safe och hänga på ryggen/ställa mot ett träd?
Men det är klart, helt säkert blir det ju bara om man kopplar bort magasinmatningen och skjuter bössan torr....
Brukar mecka loss slangen, dock så innebär det för mig att jag behöver kopla loss hela magasinet ( kör just nu utan fake patroner )
Även om man tar bort strömmen till matningen så ligger det ju lite kulor kvar i slangen/Hop-Up och det räcker med just det, ett par kulor för att olyckan ska vara ett faktum.
Men det är klart, helt säkert blir det ju bara om man kopplar bort magasinmatningen och skjuter bössan torr....
Brukar mecka loss slangen, dock så innebär det för mig att jag behöver kopla loss hela magasinet ( kör just nu utan fake patroner )
Även om man tar bort strömmen till matningen så ligger det ju lite kulor kvar i slangen/Hop-Up och det räcker med just det, ett par kulor för att olyckan ska vara ett faktum.
Koppla bara ut huvudbatteriet? Problem solved!
-Skickat från min brödrost-
Precis därför jag är lite frustrerad över hur svårt/dyrt det är att lösa problemet.
Att bara ställa vapnet mot ett träd räcker inte för rätt vad det är så vill någon pilla på'n och då ska det siktas och viftas, eller så ligger den snett och blir topp-matad och avtryckaren får spel...
Antingen måste man kunna garantera att loppet är tomt eller blockera pipan IMO. Safety über alles.
Goreplay: också en möjlighet men bökigt och ger ingen visuell indikation för omgivningen.
Att bara ställa vapnet mot ett träd räcker inte för rätt vad det är så vill någon pilla på'n och då ska det siktas och viftas, eller så ligger den snett och blir topp-matad och avtryckaren får spel...
Antingen måste man kunna garantera att loppet är tomt eller blockera pipan IMO. Safety über alles.
Goreplay: också en möjlighet men bökigt och ger ingen visuell indikation för omgivningen.
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
-
Bara att sy en egen påse och sätta fast.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
jag kopplar bara ur gasslangen! (trololololooll)
Innan dess så hade jag batteriet för bössan i magget och kunde koppla ur ett par deans mellan mag och bysse!
Innan dess så hade jag batteriet för bössan i magget och kunde koppla ur ett par deans mellan mag och bysse!
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
TwinkleDew skrev:Bara att sy en egen påse och sätta fast.
Och hur vet man en sån påse håller?
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
- Coolt, resten av ansiktet då?
Sålde precis min G&P 249 annars hade jag kunnat ta bilder. Men jag drog kablarna så att batteriet låg i boxen och i själva öppningen för boxmagasinet satte jag en huvudström brytare. Tog ca 20 sec och allt jag behövde göra var att tippa bössan så att kulorna inte rann ut öppna locket trycka på knappen, stänga färdigt..
knappen kostade 29 kr på Kjell och kompani
knappen kostade 29 kr på Kjell och kompani