Redi-Mag pros and cons

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
RescueTeam

Redi-Mag pros and cons

Inlägg av RescueTeam »

Som ämnet lyder
Skulle vilja veta av er som spelar med redi-mag på era vapen vad ni tycker, fördelar och nackdelar..

//R
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

p33krN

Re: Redi-Mag pros and cons

Inlägg av p33krN »

Man får trycka lite hårdare på magasincatchen. Vapnet väger lite mer. Ibland kan det vara svårt att göra tactical reloads har jag för mig.

Annars är det väl bara fördelar.

Genocide

Inlägg av Genocide »

Redi-mag används till tactical reloads. Bara att man gör det på ett annat sätt. Kolla på hur travis haley gör i magpuls "the art of the dynamic carbine"
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

p33krN

Inlägg av p33krN »

Förvisso, men i en tacreload så vill man ju behålla magasinet som sitter i bössan för att kunna indexera det längst bak i sin rangordning av magasin. Men i och med en readymag så öppnar oftast båda magasincatchar upp samtidigt och då kan det bli fippligt att behålla vapenmagasinet medans man ska få tag på readymag-magasinet samtidigt.

Sorry för svengelska :D

Genocide

Inlägg av Genocide »

Jag fattar precis hur du menar.
Personligen föredrar jag Travis stil i snabba reloads. Skiter i vart mina mag hamnar när man blir skjuten på och är stressad. :D
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Crying Scum

Inlägg av Crying Scum »

p33krN skrev:Man får trycka lite hårdare på magasincatchen
Jag löste det genom att ta bort fjädern från magrelease, blev mycket enklare att trycka.

Men som p33krN säger, den lägger på lite vikt på vapnet, specielt om du har allt annat monterad på bössan. Men redi-mag har räddat mig ur många situationer där jag behövdes ladda om snabbare än fienden.
Nackdelen är när du släpper magasinet från magbrunnen, släpper du också reservmaget från redi-mag. Om du är inte beredd på att ta emot magasinet, kommer båda falla ned mot marken. Jag har tagit bort mitt redi-mag förtillfälle för att jag vill inte tappa mina magasiner på snön. Samt väger min m4a en hel del sen när jag monterade visionking scope :P

Jag diggar redi-mag systemet, har använt det över ett år nu. Du får träna lite på muskelminne så att du är alltid redo att ta emot nästa mag
War is won by the man with the bigger gun

Westesson

Inlägg av Westesson »

Om vi pratar RS redi-mag så finns det model där det sitter en spärr på redi-mag't som släpper magasinet. Och som inte släpper magasinet när man trycker in vapnets magasinspärr. Betydligt bättre imho.

Grim

Inlägg av Grim »

Jag har alltid funderat på syftet med rady mag. Varför använder man de när de är enligt mig smartare med jägarmagg lösningen.

Med jägarmagg får du snabbare magasinsbyte (färre moment än med readymag)
Om du gör ett magasinsbyte så behöver du inte slänga iväg magget (då de sitter kvar på de magget du byter till)
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Ja, men det gäller bara första bytet och du måste ha fickor som tar tre magasin för att få plats med två. Jag kan se fördelarna med systemet för vissa operatörer, men inte alla självklart.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar