Tokyo Marui HK 416 Recoil Shock

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Possum

Tokyo Marui HK 416 Recoil Shock

Inlägg av Possum »

Tja!

Jag är riktigt sugen på den här bössan men har några funderingar som talar emot att köpa. Ni som har en TM Recoil shock får gärna dela med er av era erfarenheter! :)

Batteri - Gillar inte tanken på 8,4Volt batteriet men såg att nån Moddat - Finns det nån tydlig guide för hur man moddar till att ta vanliga batterier och vad man behöver för att göra modden?
- 11.1 LiPo helt lungt att använda till bössan eller idiotiskt, risky och no go?
Gearboxen? - Vad är det för gearbox? Någon form av V2a?
- Fjäder byte? Är det ett rent helveta att öppna boxen med tanke på Recoil enhet etc? Finns det guide på hur man monterar ned gearbox samt sätter ihop den igen.
- Hur pålitlig är bössan om man nu skulle sätta i en 120-130 fjäder istället? No Worries eller no go?
- Mosfet? Kan man installera en Mosfet i stil med Raptor i bössan?

Är den värd pengarna? :) Tack för svar grabbar!

Nixon

Re: Tokyo Marui HK 416 Recoil Shock

Inlägg av Nixon »

Mitt förslag är att titta på guider på youtube. Allt som funkar på en tm sopmod nextgen/gen2 recoil shock gäller troligen deras 416 också.

Det finns en 300 sidors tråd på arniesairsoft som behandlar systemet, lång men informativ. Min slutsats efter ett ha läst 220 sidor av den, är att:
Det är en kortare fjäder, som sitter skruvad i pistonghuvudet
Boxen tål upp till 100-110, men 120 avråds man från
Det är speciell kugg/ pistong
Det är rätt körigt att ta sig in i boxen. Hela bössan är limmad, och det är ett schå att få isär den.
Den har ett fantastiskt hophus, så med en prometheus eller TK 6.03-pipa och ett top notch- gummi ska den prestera som en långt starkare bössa. (firefly soft, pratas det om)
Det är ganska lätt att runda batterisystemet, kan man öht löda är det gjort på 10 minuter.
Man avråds bestämt från 11,1-lipo. (i orginal fjäder/kugg) Jag kör ett 7,4 i kolvficka.
Mosfet: det är fruktansvärt trångt i kablaget bakåt. Om man ska ha mosfet, välj med elen framåt.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Possum

Inlägg av Possum »

Tack Nixon då forskar jag på Sopmod bössan istället!

Nixon

Inlägg av Nixon »

Det finns 3 primära tillverkare av delar:
Prometheus, Lonex och magic box. De senare är billiga, men..,mitt slingfäste är fel dimension. Se upp med kolven, kolvröret bör belastas så litet som möjligt då kroppen är gjuten i en legering av zink och papp, om ryktet talar sant. Gängan är väldigt känslig.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Possum

Inlägg av Possum »

Zink Och Papp!? Det låter ju rätt suspekt för en "high end" bössa hahaha. Vad är fel på aluminium?

G-Enis

Inlägg av G-Enis »

- Mosfet? Kan man installera en Mosfet i stil med Raptor i bössan?
Den frågan är jag också nyfiken på. Är det standard Aeg switchassembly? Vore ju guld om man kunde trycka i sin aws Raptor. Annars, är newgen-gearboxen kompatibel med andra mosfets? Skulle vilja kunna använda en smart mosfet med cycle completion, just för att blowbacken skulle se bättre ut, så inte bolten stannar halvvägs.

Nixon

Inlägg av Nixon »

Dålig koll på mosfetläge.

Vet inte vad de har för legering, men den är känslig, man ska kunna mörda gängen lätt som ingenting.

arne71

Inlägg av arne71 »

TM sine recoil børser er glimrende platformer for oppgradering. Anbefaler Prometheus sine deler. Spring guide, cylinder, cylinder head, piston, piston head og gears.
Layla/Prometheus lager også en lock ring til buffer tuben. Den har dypere gjenger enn den som sitter på børsa. Dette er en av de viktigste opggrderingene som må gjøres.
Jeg kan bekrefte at Firefly gummi og nub gir fantastisk rekkevidde.
Anbefaler på det sterkeste at folk IKKE bruker fjør for vanlig aeg. Disse har feil antall coiler, og kan gjøre skade, samt at du vil bli plaget med "lock ups".
Eagle6 lager custom fjør for TM recoil. En Eagle6 M100 fjør kombinert med Prometheus internals og 6,03 innerløp vil gi ca 350 fps. http://www.eagle6.co.uk/shop/

Et 7,4v lipo med deans vil gi mer enn tilstrekkelig rof. Styr unna 11,1.

Nixon

Inlägg av Nixon »

Där kom sanningen! Laylax ska det vara.

Skriv svar