Ljuddämpare som täcker prec pipa?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
GoXi

Ljuddämpare som täcker prec pipa?

Inlägg av GoXi »

Hej!

Jag hade tänkt att köpa en ics m4 cxp 15 - (http://www.jbbguns.se/airsoft-electric- ... xp-15.html) - som min första AEG, men jag tänkte "bygga" om den grnom att byta ut innerpipan till en prec pipa som är lika lång som en standard m4a1s pipa (~370mm)? Och sedan köpa en ljuddämpare för att täcka prec pipan.
Och nu till frågan, vad för ljuddämpare rekomenderar ni? Har kollat runt lite men har inte hittat något som tillfredställer mig xD pipan ska förståss kunna träs över inner pipan, och den ska självklart täcka hela pipan, vill att den ska vara relativt tjock, svart metall och silvriga trademarks är ett pluss :)

Jag undrar även om det kanske kommer bli lite för mycket mellanrum eller för lite mellan ljuddämparen och prec pipan så att den antingen liksom sitte där för löst eller för tight, kommer det bli något problem med det?
Det kommer säkert dyka upp fler frågor så småningom!

/Goxi

OlleBlue

Re: Ljuddämpare som täcker prec pipa?

Inlägg av OlleBlue »

En ljuddämpare kommer inte stabilisera pipan som sitter utanför ytterpipan, köp bara en ljuddämpare som du tycker se bra ut och har rätt längd.

GoXi

Inlägg av GoXi »

Okej, men jag behöver inte oroa mig för att jag inte kommer kunna trä på ljuddämparen eller något? Asså att vissa kanske har inbyggda innerpipor eller liknande ^^

Accurate

Inlägg av Accurate »

Väldigt få ljuddämpare som har inbyggd förlängningspipa. Dessa brukar vara anpassade efter ett specifikt vapen/märke, kostar desto mer och står om det i beskrivningen.

Vanliga dämpare är antingen helt tomma eller har skumgummi i sig. Inga problem att trä igenom en vanlig pipa genom dessa!

Det du skall tänka på är att köpa en dämpare med gängor som passar ditt vapen - CW (Clockwise) eller CCW (Counter Clockwise). Detta är olika från vapen till vapen, av någon anledning kan de inte bestämma sig.
Så ring eller maila Jonas på JBBguns.se och fråga, så du får ett korrekt svar.

Vissa dämpare går in en bit över ytterpipan, den typen av dämpare kommer inte passa detta vapnet eftersom det är stopp precis bakom flamdämparen.

Så när du väl hittar någon du vill ha, fråga igen så kan vi kolla upp om den passar eller inte.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

ICS kör med CCW/-14mm som de flesta andra AEG: er.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

gsa bengan

Inlägg av gsa bengan »

Tänk på att om du inte ska använda en ljuddämpare som är gängad så måste du förmodligen byta flamdämpare också efter som den är annorlunda på cxp. Du behöver förmodligen en standard M4 flamdämpare.

GoXi

Inlägg av GoXi »

Okej! Men de gängade ljuddämparna sitter väl bättre?

Har även en annan fråga som angår ics m4, jag undrar vad för lipo batteri som passar i ICS m4 cxp 15 (ics-125) http://www.jbbguns.se/airsoft-electric- ... xp-15.html ?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Nej, QD-dämpare sitter hur fint som helst om man bara har rätt flamdämpare. De spänns fast kan man säga.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar