Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Nitisk

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Nitisk »

Kör på Green Devil, de har fått bra respons från de som provat dem. Har inte hunnit prova så mycket med min CTW, men än så länge rullar de på bra med tanke på att den kör med 6.00 pipa.
http://www.rodastjarnan.com/sok?searchquery=green+devil

Omooh

Inlägg av Omooh »

Tack! :D

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Flaskan med ASG's Blaster Devil 0,40 jag köpte häromdagen verkar *sådär*. Man kan med blotta ögat se att kulorna är ojämna då de har en liten platt yta. De verkar också väldigt mjöliga. Riktig skit jämfört med King Arms, Madbull och Guarders motsvarigheter. Kan vara en dålig batch, vad vet jag. Jag funderar på om man kanske ska kontakta butiken.
Lgt. Skalptagare

Acepalm

Inlägg av Acepalm »

Madbulls 0.40 missade jag att kolla då jag använde dom men 0.43 som dom säljer är ärligt talat riktigt dåliga, först och främst ser man ju inte kulorna men det i sig behöver ju kanske inte vara ett problem en bra dag, men samtliga kulor (har väl kollat ett 50-tal ur den här burken) har haft ganska grova och ofta icke-centrerade luftbubblor i sig vilket i mina ögon är helt oacceptabelt.

Känns ju taskigt att jag ska sitta och fintrimma min bössa för att få ut så mycket prestanda som möjligt sen håller inte kulorna samma standard.
Har du kollat Guarders/King Arms efter imperfektioner kimjoh? Hur verkar dom?
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Jockelino

Inlägg av Jockelino »

Fick ju med blaster 0,25 och kört med 0,20 på banan tycker dessa har funkat fint, funderingar vad en skulle köra med som biokula till min G&G Gr15..

Nitisk

Inlägg av Nitisk »

Kolla längre upp. Green Devil

Butcher82

Inlägg av Butcher82 »

Som Nitisk skrev ovanför mig och som många andra håller med om, vill man köra med bra biokulor så finns det bara ett val och det är Green Devil.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

kimjoh560

Re: Sv: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av kimjoh560 »

@Acepalm

Njae, bara med ögat så att säga, aldrig mer ingående än så. Jag har aldrig märkt att något vapen skjutit dåligt med dessa så det har aldrig funnits anledning att inspektera mer ingående.
Lgt. Skalptagare

Acepalm

Inlägg av Acepalm »

@Kimjoh

Aight, du har inte möjlighet att tvärkolla på några kulor? :)
Är ju inte bara det som påverkar såklart, är vikten ojämn överlag och formen inte helt rätt så blir det säkert värre, men man eftersträvar ju perfektion
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Gunfire Rockets, är de något att ha?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Skriv svar