Sugru Flat hop up
Re: Sugru Flat hop up
Riktigt intressant, Presterar det som ovan känns det som ett förhållandevis lätt sätt att nå en hyffsad R-hop.
När man gnider/sliter på lite på härdad Sugru så tycker jag dock att den verkar släppa lite färg / gummimassa... Är detta något ni kan se spår av i pipan?
När man gnider/sliter på lite på härdad Sugru så tycker jag dock att den verkar släppa lite färg / gummimassa... Är detta något ni kan se spår av i pipan?
Tänkte ge mig på detta till min DTW. Ni som har testat på TW vapen, vad var resultatet..?
27 april 2013, 17:05:
Testade på min DTW.
Var förvånansvärt enkelt att få till det. Så som hop up "ringen" är konstruerad på TW vapen så är det enkelt att få till det rakt och fint.
Använde en metallbit som jag fuktat ner för att få en jämn fin yta.
När det stelnade skar jag bort överflödigt material med en skarp kniv.
Speltestade den idag, och den fungerar fint. Man får lite extra "glid" sista biten. Väldigt lätt att få för mycket verkan.
Tycker dock inte att det är "revolutionerande".
Testade dock med 0,28, DTW original pipa och hop up hus.
Får se om den blir bättre när man sliter in den lite.
Någon som har något tips/trick för att få det till att fungera ännu bättre..?
//Peter
27 april 2013, 17:05:
Testade på min DTW.
Var förvånansvärt enkelt att få till det. Så som hop up "ringen" är konstruerad på TW vapen så är det enkelt att få till det rakt och fint.
Använde en metallbit som jag fuktat ner för att få en jämn fin yta.
När det stelnade skar jag bort överflödigt material med en skarp kniv.
Speltestade den idag, och den fungerar fint. Man får lite extra "glid" sista biten. Väldigt lätt att få för mycket verkan.
Tycker dock inte att det är "revolutionerande".
Testade dock med 0,28, DTW original pipa och hop up hus.
Får se om den blir bättre när man sliter in den lite.
Någon som har något tips/trick för att få det till att fungera ännu bättre..?
//Peter
-
Fick möjlighet att sticka ut bössa genom dörren och testa ett par bul....
Uppmätt avstånd ( stegandes ) ca 55 meter.
Ja vad kan jag säga, ett stort leende spred sig på mina läppar!
Gick spikrakt, fick till ett par skott när det var vindstilla, för att sedan vid ~55M sticka lite uppåt som vid normal hop effekt....
Well, 55ish meter med en PDI 6,04 260mm( ungefär,CQBR längd iaf ) pipa och mer att ge duger för mig!
Bössan är en AK5C med en 110 fjäder, ej chronad ännu samt jag använde mig av en H-Spacer...
Bådar gott inför den nya laddningen Sugru pipor som ligger och väntar på att få installeras, däribland original pipan till AK5:an.
Me happy!
Edit: Kulorna som nyttjades var Guarder 0,28
Uppmätt avstånd ( stegandes ) ca 55 meter.
Ja vad kan jag säga, ett stort leende spred sig på mina läppar!
Gick spikrakt, fick till ett par skott när det var vindstilla, för att sedan vid ~55M sticka lite uppåt som vid normal hop effekt....
Well, 55ish meter med en PDI 6,04 260mm( ungefär,CQBR längd iaf ) pipa och mer att ge duger för mig!
Bössan är en AK5C med en 110 fjäder, ej chronad ännu samt jag använde mig av en H-Spacer...
Bådar gott inför den nya laddningen Sugru pipor som ligger och väntar på att få installeras, däribland original pipan till AK5:an.
Me happy!
Edit: Kulorna som nyttjades var Guarder 0,28
Jag tog modet till mig och fixade Sugru-hop på en av mina bössor; allt såg otroligt fint ut i pipan och efter montering verkade allt som det skulle - drog iväg ett par salvor på prov, och allt fungerade tillfredsställande... tills idag: prövade bössan igen, och nu fick man resultatet "totalt pipstopp". Öppnade geväret, och såg att gummit runt (alltså original-hopupen med nedslipad knöl) Sugrun var sönderslitet. Monterade nytt gummi: resulterade i pipstopp från första skottet den här gången, men gummit var helt vid nedmontering.
Någon som har spekulationer och tankar kring vad som kan ha gått fel?
Någon som har spekulationer och tankar kring vad som kan ha gått fel?
Tänk på döden! - Affärsredovisningar
Inte för att ställa goddag yxskaft-fråga...slipade du bort bulan på det nya gummit?
Jag kanske uttryckte mig slarvigt, men ja, bulan/knölen/guppet/vadsom är nedslipat 

M-nub från HSA, avsedd för R-hop, och bössan är en CA G3A3. Kan det vara spacern som spökar på något underligt vis, alltså?
Fick själv tipset att plana ut gummikanten som ligger mot gearboxen. Teorin är attom gummit inte sitter fast, som den inte gör när man tar ut den, slipar och klistrar fast igen så kan en större kant ramla ner och störa när kulan matas in i huset. Därför slipade jag själv ner kanten på gummit, mot gearboxen till en mer rundad kant så att kulorna smidigare förs in i hophuset utan att störas av nedfallande kant. Detta har jag fått höra är ett problem även med R-hop och är ett av de "vanligare" problemen. Har själv utfört detta med gott resultat
Omnia dicta fortiora si dicta Latina